• Lillaliten

Inbjudningskort

Har suttit å kollat lite ideer till dop inbjudningskort...
    Någon som har bra program å göra egna å typ skicka på framkallning, som vanliga fotografier lixom, eller egna som man kan skriva.
    En liten budget variant istället för å beställa dyra kort!
    Någon som förstår va jag menar?! =)

ha en trevlig kväll!!

• Svar på tråden Inbjudningskort
  • Issa07

Hej!

Jag brukar använda photoshop elements att göra kort i.
    Om du inte har tillgång till programet brukar man kunna ladda ner det gratis på prov i 30 dagar.

• sheena08

Om du är lite pysslig så är ett tips att köpa färgat papper och pynta personligt, mycket uppskattat av mottagarna. Du kan ju också framkalla kort både gratis eller väldigt billigt som du sedan klistrar in.

• brallison

Vi brukar beställa på crimson.se - nu gjorde vi dopinbjudan med en bild och lite text till höger plus kuvert och det blev 5,50 kr/kort, rätt så billigt, tycker jag.

• brallison

Och Photoshop - tja, så enkelt är det inte, det är ju ett proffs mjukvara...

• mimsan01

Har du provat att bildgoogla på typ "inbjudningskort till dop"? Där kan man hitta massor av inspiration!

Vi gjorde egna kort med ljusgrått papper, och så satte vi på rosa sidenband, och en rosa bakgrund med ett litet foto på dottern. Några silver-krusiduller från Panduro och voila! Vart hur snygga som helst, men tyvärr har jag ingen bild...

• Issa07
    brallison skrev 2011-03-09 13:17:56 följande:
    Och Photoshop - tja, så enkelt är det inte, det är ju ett proffs mjukvara...
    Det finns färdiga mallar att använda för att göra kort i Photoshop, man behöver ju inte redigera kortet om man inte vill.
    Sedan sparar man de i en jpeg-fil och beställer dem från valfritt ställe. Jag brukar använd fujidirekt som ofta har bra erbjudande.
  • EllaCoco

www.scrapblog.com Påminner om scrapbooking, därför tycker säkert någon att det är lite pilligt till att börja med, men där kan man göra sina egna kort :)

• Lillaliten

Vadå i ps finns de färdig mall där? Även i gratis versionen som man kan testa i 30 dagar?

• Issa07
    Lillaliten skrev 2011-03-22 05:07:59 följande:
    Vadå i ps finns de färdig mall där? Även i gratis versionen som man kan testa i 30 dagar?
    I photoshop elements väljer man skapa, om jag inte minns fel, och sedan följer instruktionerna. Sitter vid fel dator just nu för att komma ihåg exakt hur det går till.

Gratisversionen är den vanliga photoshop elements så det borde vara med där.
Svar på tråden Inbjudningskort