• Kasihi

Ni med MAM flaskor - vilken dinapp om man ska ha lite grötpulver i ersättningen?

Hej, tänkte höra med er som matar med MAM flaskor, vilken storlek på dinapp ska man ha om man vill ha i 1-2 msk grötpulver i ersättningen för att göra den lite tjockare till kvällsmålet?

• Svar på tråden Ni med MAM flaskor - vilken dinapp om man ska ha lite grötpulver i ersättningen?
  • Maisie

3:an brukar vi köra på. Välling och ersättning är faktiskt inte samma sak så vill man göra ersättningen lite matigare så är grötpulver i ersättningen en bra lösning. 

• Kasihi

Gröt i vällingen fick vi som tips då sonen är mjölkproteinallergiker och äter nutramigen ersättning. Han älskar sin mjölkfria gröt EnaGo och vi har testa efter tips att ha det i ersättningen till kvällen. Men det gick inte genom nr 3 dinappen på dr Brown flaskan.

• pluvdo

Jag hade nog kört på X-nappen. Jag gav sonen gröt i ersättningen under en period och då hade jag napp nummer 3, men det blev ofta stopp i nappen då.

• Rocktroll
    Kasihi skrev 2011-03-06 20:11:18 följande:
    Gröt i vällingen fick vi som tips då sonen är mjölkproteinallergiker och äter nutramigen ersättning. Han älskar sin mjölkfria gröt EnaGo och vi har testa efter tips att ha det i ersättningen till kvällen. Men det gick inte genom nr 3 dinappen på dr Brown flaskan.
    Men det finns ju enago välling., testat den? Den hade vi till våran dotter första året när hon var allergisk.
    .:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
  • Kasihi

Tusen tack för alla svar! En fråga till, MAMs first bottle är det samma princip på dom som på dr Brown?

• Maisie

Vi använder MAM flaskorna och till nutramigenet(ersättningen) använder vi 1:an, till nutramigen + 2msk enago grötpulver använder vi 3:an och till enagos välling (+2 skopor nutramigen) använder vi också 3:an. Det står på dinapparna att 3 är till välling och X till fullkornsvälling.

• Kasihi

Rocktroll, nej inte testat den. Känns dock inte som läge att börja med allt på engång. Han äter smakisar av grönsaker och frukt i liten skala och har börjat med liiite gröt. Känns inte som att vi ska kasta in välling också.

• Rocktroll
    Kasihi skrev 2011-03-06 20:16:31 följande:
    Rocktroll, nej inte testat den. Känns dock inte som läge att börja med allt på engång. Han äter smakisar av grönsaker och frukt i liten skala och har börjat med liiite gröt. Känns inte som att vi ska kasta in välling också.
    Nej men det är ju ett alternativ sen Glad min dotter älskade iaf den.
    .:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
  • Kasihi

I vilka lägen ger man förresten välling? Är inte det när man ska trappa ner på amning eller ersättning?

• Maisie

Jag har ingen aning vad de kallas. Vi använder mest de med löstagbar botten men även vanliga hela med wideneck. Dinapparna är de samma i allafall.

• 201201232

Om ni inte behöver alla nappar längre går det utmärkt att klippa lite i dem med saxen istället för att köpa nya nappar med stor öppning.

• Kasihi

Vilken flopp det blev, han blev suuuperledsen, dels över att det rann på så snabbt men säkerligen också för att han är van vid dinappen på dr browns standardflaskor och MAMs känns ju helt annorlunda. Det blev lite utav kalabalik här ikväll. När han fick sin vanliga flaska verkade han inte lita på att det var den och fortsatte bara gråta och neka flaskan fast han var hungrig. Pappan fick gå in och ta över en stund och bära honom med vanlig napp i munnen sen efter ett tag tog han sin vanliga flaska och somnade med ersättning (utan grötpulver i). Dumma jag borde ju ha testat första ggn på dagen när han är pigg och glad.

Svar på tråden Ni med MAM flaskor - vilken dinapp om man ska ha lite grötpulver i ersättningen?