• Mrs Andie

    Earth Hour 2011

    Det är snart dags för årets Earth Hour som hålls den 26/3 mellan 20:30 -21:30
    Kommer du att delta i årets Earth Hour och vad har du för erfarenheter sedan innan?

    För mer info kolla in världsnaturfondens hemsida

    Gör ditt val för miljön redan idag! 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Earth Hour 2011
  • Fru U

    Jorden kommer inte att gå under. Den sköter sig själv så exakt vad är problemet?


    har ont i handen o skriver därför som en kråka. FL fixa mobilsurfappen!
  • violatricolor
    Fru U skrev 2011-03-26 22:39:31 följande:
    Jorden kommer inte att gå under. Den sköter sig själv så exakt vad är problemet?
    Ja, den sköter väl sig själv så småningom men jag vill helst att jag själv och kommande generationer ska slippa växthuseffekt, ökande allergier, smog mm.
  • Fru U
    violatricolor skrev 2011-03-26 22:41:54 följande:
    Ja, den sköter väl sig själv så småningom men jag vill helst att jag själv och kommande generationer ska slippa växthuseffekt, ökande allergier, smog mm.
    Då handlar det inte ett dug om jorden utan om mänskligheten
    har ont i handen o skriver därför som en kråka. FL fixa mobilsurfappen!
  • violatricolor
    Fru U skrev 2011-03-26 22:47:11 följande:
    Då handlar det inte ett dug om jorden utan om mänskligheten
    Ja, det är sant Kanske djuren också? Men det är väl bra?
  • Fru U
    violatricolor skrev 2011-03-26 22:48:59 följande:
    Ja, det är sant Kanske djuren också? Men det är väl bra?
    Inte nödvändigtvis. Hade människorna behandlat jorden väl hade den inte försökt bli av med oss och återställa balansen
    har ont i handen o skriver därför som en kråka. FL fixa mobilsurfappen!
  • violatricolor
    Fru U skrev 2011-03-26 22:54:32 följande:
    Inte nödvändigtvis. Hade människorna behandlat jorden väl hade den inte försökt bli av med oss och återställa balansen
    Nu förstår jag inte riktigt?
  • Fru U
    violatricolor skrev 2011-03-26 23:06:09 följande:
    Nu förstår jag inte riktigt?
    Jorden lär återställa sin balans. Det hade den (förmodligen) inte behövt om människan inte fördärvat balansen så människan är (förmodligen) inte bra för jorden och varför då stoppa jordens försök att återställa balansen, dvs bli av med människan?
    har ont i handen o skriver därför som en kråka. FL fixa mobilsurfappen!
  • hymafr

    Här körde vi elen för fullt. TV och datorer på samt matlagning i köket med alla lampor tända i de rum vi befann oss i.

    Vi sparar så mycket annars så att släcka en timme känns inte viktigt för oss (vi har t ex slutat använda torktumlaren och skruvar ner värmen så lågt som vi bara står ut. Värmen helt avstängd i ca 5 månader per år)

  • violatricolor
    Fru U skrev 2011-03-26 23:11:48 följande:
    Jorden lär återställa sin balans. Det hade den (förmodligen) inte behövt om människan inte fördärvat balansen så människan är (förmodligen) inte bra för jorden och varför då stoppa jordens försök att återställa balansen, dvs bli av med människan?
    Okej, jag förstår vad du menar. Ja... jag får fundera på det. Som det är nu bryr jag mig mer om människorna och om vi kan leva på ett sätt som inte förstör gjorden utan som gjorden klarar av att reparera utan att bli av med oss så vore de önskvärt.
  • Kokomo

    Tycker det är intressant hur folk aldrig klagar på andra manifestationer på samma sätt som det klagas på Earth Hour. Aldrig har jag hört någon klaga på en antirasism-manifestation genom att säga "äh de som går med vill bara känna sig lite bättre och döva samvetet. sedan går de hem och hatar invandrare som vanligt".

  • Smultron ett
    Kokomo skrev 2011-03-27 14:02:58 följande:
    Tycker det är intressant hur folk aldrig klagar på andra manifestationer på samma sätt som det klagas på Earth Hour. Aldrig har jag hört någon klaga på en antirasism-manifestation genom att säga "äh de som går med vill bara känna sig lite bättre och döva samvetet. sedan går de hem och hatar invandrare som vanligt".
    Eller så kan man protestera mot att man protesterar mot rasism och slå ner några extra invandrare för att väga upp situationen

    Ironi
    Don't you dare criticize what you can-not understand!
  • Kokomo
    Smultron ett skrev 2011-03-27 23:14:54 följande:
    Eller så kan man protestera mot att man protesterar mot rasism och slå ner några extra invandrare för att väga upp situationen

    Ironi
    Haha exakt.
Svar på tråden Earth Hour 2011