Hej!
Gud så kul att jag fått lite napp i tråden! Jag har inte varit inne och kollat, så tack alla ni som skrivit.
Ärligt talat vet jag inte vad TAKK är. Jag jobbar i en integreringsställning i en barnehage, och tecknar med "mitt" barn där, antar att det är tecken som stöd det borde kallas. Jag kan inte så många ord/tecken men kompletterar de ord jag kan med tecken samtidigt som jag säger det. Hon tecknar bara med mig.
Har tagit med mig detta hem, och jag och sambon tecknar de ord vi kan samtidigt som vi säger dom. För min sambo är det; mat, äta, dricka, törstig, vatten, mjölk, kissa, bajsa, sova, mer, vill inte, vill, klä på, klä av, hjälpa.
Tror det är alla han kan. Jag kan nog ca tre gånger så många som jag använder. Sjunger även en del sånger med tecknande samtidigt, till litens stora uppskattning.
Sonen har precis (han är 9 månader och 2 dagar) börjat härma efter. Jag är inte hundra hur många av orden som han härmar efter att han faktiskt är medveten om att de har en innebörd. Sjunger jag en sång tecknar han efter bästa förmåga med mig.
Men jag vill gärna utöka mitt "vokabulär" av tecken, finns det någon bra sida med tecken för barn? Hur mycket och när har era barn tecknat tillbaka?