• Hoppetossan 79

Vad tror ni detta är för kön?

Vi har "facit" men eftersom många har trott tvärt om mot vad det är när de sett bilden så. Sen har jag helt plötsligt blivit osäker på om det verkligen stämmer  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-07 11:35
    ***FACIT FINNS LÄNGST NER I MIN PRESS! ***
    Läs inte komentarerna innan ni röstar
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tror ni detta är för kön?
  • Hoppetossan 79
    ErikaCC skrev 2011-03-07 11:36:45 följande:
    men vad är det där som ser ut som pungen då?
    Hade ju inte tänkt avslöja facit här men det är blygdläpparna man ser. På en pojk är ju pungen inte tvådelad utan det är en stor svullen boll
    Barnmorskan pekade till och med på bilden och visade där är slidan och det här är blygdläpparna om en pojk sett ut så här så hade det varit något fel på honom.
    Sen har vi en barnmorska från RUL som konstaterade att hon i alla fall inte kunde se någon snopp och att det där som ligger mellan benen är navelsträngen. Sen var det en läkare när vi var inne akut i vecka 19 som frågade om vi viste och försökte titta efter det för skojs skull. Hon konstaterade att någon snopp kunde hon inte hitta men hon kunde inte heller se 100 % att det var en flicka pga att bebisen låg lite dumt. Men man kunde se ett av de där strecken man vill se. Så hon trodde på tjej.  Sen var vi ju på 3D och hon kollade med 2D först och sen 3D och hon sa att hon var säker! Hon kunde se att det var en flicka och behövde inte använda någon uteslutningsmetod (dvvs att det inte fanns någon snopp). Så jag antar att det är ganska säkert
    Men jag förstår att så många tror att det är pungen man ser  
  • Hoppetossan 79
    Hoppetossan 79 skrev 2011-03-07 11:45:16 följande:
    Hade ju inte tänkt avslöja facit här men det är blygdläpparna man ser. På en pojk är ju pungen inte tvådelad utan det är en stor svullen boll
    Barnmorskan pekade till och med på bilden och visade där är slidan och det här är blygdläpparna om en pojk sett ut så här så hade det varit något fel på honom.
    Sen har vi en barnmorska från RUL som konstaterade att hon i alla fall inte kunde se någon snopp och att det där som ligger mellan benen är navelsträngen. Sen var det en läkare när vi var inne akut i vecka 19 som frågade om vi viste och försökte titta efter det för skojs skull. Hon konstaterade att någon snopp kunde hon inte hitta men hon kunde inte heller se 100 % att det var en flicka pga att bebisen låg lite dumt. Men man kunde se ett av de där strecken man vill se. Så hon trodde på tjej.  Sen var vi ju på 3D och hon kollade med 2D först och sen 3D och hon sa att hon var säker! Hon kunde se att det var en flicka och behövde inte använda någon uteslutningsmetod (dvvs att det inte fanns någon snopp). Så jag antar att det är ganska säkert
    Gjorde ultraljudet i vecka 23 också har för mig att flickor är ganska svullna kring den tiden
  • alvaereva

Jag gissade rätt Har också en flicka som såg liknande ut i samma vecka

• ErikaCC
    Hoppetossan 79 skrev 2011-03-07 11:45:16 följande:
    ok!!! kul grattis
  • Randig Panda

haha jag hade rätt för en gångs skull!

Tyckte det såg ut precis som när vi såg könet i v 32 men då genom vanligt ul

• Makka Pakka

Tycker inte bilden är den bästa.. man ser ju inte ens hela könet. Men gissar på flicka. Tror det är blygdläppar man skymtar  då sonens pung var mkt större, mkt mera svullen. Big cojones!

♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ BF 110605 ♥♥♥
  • wity

Jag gissade rätt!

♥ Tyra 031010 ♥ Wilhelm 050628 ♥ Alvin 100826 ♥
Svar på tråden Vad tror ni detta är för kön?