• Cami11a87

Ni ensamma mammalediga

Ni som är mammalediga och inte känner andra i samma sitts som er själva, vad gör ni hela dagarna för att få tiden att gå?

• Svar på tråden Ni ensamma mammalediga
  • luckyme83

har två barn så det finns ju alltid att göra =)
    men jag städar väldigt mycket =)

• 89Mamma10o12

jag brukar ta nån promenad och vissa dagar är jag på öppna förskolan o resten utav tiden så städar jag =)

• Cami11a87
    89Mamma10o12 skrev 2011-03-07 15:12:01 följande:
    jag brukar ta nån promenad och vissa dagar är jag på öppna förskolan o resten utav tiden så städar jag =)
    Som jag då, tycker inte jag gör annat än att städa bara för jag inte har nått annat för mig, eller möblera om, men hur kul är det liksom?! Fördriva hela sin mammaledighet me datt städa. Knappast så kul som det borde vara.
  • Cami11a87
    luckyme83 skrev 2011-03-07 15:08:27 följande:
    har två barn så det finns ju alltid att göra =)
    men jag städar väldigt mycket =)
    Jag har 2 barn från och med Juni men känne rinte för att fördriva all min tid med att städa, inte så kul att se tillbaka på.
  • kate84
    Cami11a87 skrev 2011-03-07 15:03:42 följande:
    Ni som är mammalediga och inte känner andra i samma sitts som er själva, vad gör ni hela dagarna för att få tiden att gå?

Hej,

Känner så väl igen mig - Flyttade till Märsta för cirka 2½ år sedan och har ännu inte lärt känna så mycket folk här. Har en son på 14 månader och nästa kommer i mitten på Maj och dagarna är ganska långtråkiga. Visst, man har fullt upp med att underhålla en 1 åring men det vore roligt att göra annat än att städa och spendera dagarna ensamma.

• Carr0n

Går på öppna förskolan, babycafé eller babysång.. då lär man känna många mammor runt omkring och kan finna många nya fina vänner. Det har jag gjort under mina mammaledigheter

Så nu har vi lekträffar hemma hos oss eller någon utav våra vänner, går på shoppingcentret och handlar åt barnen eller lunchar tillsammans, går ut på promenader eller fikar någonstans.

• Cami11a87
    kate84 skrev 2011-03-08 21:15:47 följande:

Hej,

Känner så väl igen mig - Flyttade till Märsta för cirka 2½ år sedan och har ännu inte lärt känna så mycket folk här. Har en son på 14 månader och nästa kommer i mitten på Maj och dagarna är ganska långtråkiga. Visst, man har fullt upp med att underhålla en 1 åring men det vore roligt att göra annat än att städa och spendera dagarna ensamma.

typiskt, ni skulle bo här då våra små är jämngamla...
  • kate84
    Cami11a87 skrev 2011-03-09 08:37:44 följande:
    typiskt, ni skulle bo här då våra små är jämngamla...
    Ja, det är riktigt typiskt faktiskt. Vintern har ju inte precis gjort dagarna roligare heller. Man får väl glädja sig lite åt att våren och sommaren är på väg så man åtminstone kan vara ute och röra på sig.  
Svar på tråden Ni ensamma mammalediga