Ni ensamma mammalediga
Ni som är mammalediga och inte känner andra i samma sitts som er själva, vad gör ni hela dagarna för att få tiden att gå?
Ni som är mammalediga och inte känner andra i samma sitts som er själva, vad gör ni hela dagarna för att få tiden att gå?
har två barn så det finns ju alltid att göra =)
men jag städar väldigt mycket =)
jag brukar ta nån promenad och vissa dagar är jag på öppna förskolan o resten utav tiden så städar jag =)
Hej,
Känner så väl igen mig - Flyttade till Märsta för cirka 2½ år sedan och har ännu inte lärt känna så mycket folk här. Har en son på 14 månader och nästa kommer i mitten på Maj och dagarna är ganska långtråkiga. Visst, man har fullt upp med att underhålla en 1 åring men det vore roligt att göra annat än att städa och spendera dagarna ensamma.
Går på öppna förskolan, babycafé eller babysång.. då lär man känna många mammor runt omkring och kan finna många nya fina vänner. Det har jag gjort under mina mammaledigheter
Så nu har vi lekträffar hemma hos oss eller någon utav våra vänner, går på shoppingcentret och handlar åt barnen eller lunchar tillsammans, går ut på promenader eller fikar någonstans.
Hej,
Känner så väl igen mig - Flyttade till Märsta för cirka 2½ år sedan och har ännu inte lärt känna så mycket folk här. Har en son på 14 månader och nästa kommer i mitten på Maj och dagarna är ganska långtråkiga. Visst, man har fullt upp med att underhålla en 1 åring men det vore roligt att göra annat än att städa och spendera dagarna ensamma.