• Anonym

vart fan har min lust dragit hän?

Jag har lidit av depression i många år efter en våldtäkt, men även under alla dessa år så har jag aldrig haft dålig sexlust. Inte ens under de djupaste depressionerna. Nu är det också så att jag har en liten störd hormonbalans som gör att jag har lite för mkt av det manliga könshormonet, vilket kan förklara detta.
    Men nu till saken... de senaste två åren har sexlusten i princip minskat med 80-90 procent. jag älskar min man väldigt mycket, vi har varit tillsammans sen 05. Jag tänder på honom och han är väldigt attraktiv, ändå så finns lusten inte där. Jag kan bli lite sugen när jag ser min man eller tänker på hur det känns att ha sex, men den där riktiga kåtheten infinner sig aldrig. Även om vi ser någon p-rulle och leker lite med varann, så kan jag bli kåt, men det är ju inte i närheten av hur det var förut. Från en skala 1 till 10 så har min sexlust alltid varit en 8 förut, nu är den en 4-5:a. Jag vet inte vad det beror på men juag saknar min lust och vill få tillbaka den. Vi har sex minst tre gånger i veckan,även när jag inte känner för att ha sex. För jag har hört från andra att sex föder lust, men så verkar ju inte fallet vara för min del... vad ska jag göra??? Jag förstår att man inte kan ha tonårs-kåtheten kvar vid 23 års ålder, men ändå....

• Svar på tråden vart fan har min lust dragit hän?
  • Anonym (C)

Vet inte vad som hänt. Men du är ju rätt ung? Många är ju extremt kåta runt tonåren och tänker på sex konstant och det håller väl i sig några år för att sedan avta gissar jag? Kanske det som hände när du blev runt 21? Du kanske har minskat hormonpåslag sedan dess?

• Anonym
    Anonym (C) skrev 2011-03-08 15:43:11 följande:
    Vet inte vad som hänt. Men du är ju rätt ung? Många är ju extremt kåta runt tonåren och tänker på sex konstant och det håller väl i sig några år för att sedan avta gissar jag? Kanske det som hände när du blev runt 21? Du kanske har minskat hormonpåslag sedan dess?
    Nä, hormonnivåerna är tyvärr samma, vi försöker få barn så jag kollar hormonvärdena varje månad. Vet inte vad som hänt...
  • Anonym (C)

Hur länge har ni försökt att få barn, det kan ju vara lustfämpande. Speciellt när man försökt ett tag. Lätt att det blir inriktat mer på att tillverka än lust

• Anonym
    Anonym (C) skrev 2011-03-08 16:08:13 följande:
    Hur länge har ni försökt att få barn, det kan ju vara lustfämpande. Speciellt när man försökt ett tag. Lätt att det blir inriktat mer på att tillverka än lust
    Inte så länge, npgra månader, 7-8 kanske. Vi brukar inte tänka på att försöka få barn, utan vi har sex när andan faller på. Jag låtsas ofta vara kåt för min killes skull, och jag vill nästan tvinga mig själv till att bli kåt, därför har jag sex... :P
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-03-08 16:51:16 följande:
    Inte så länge, npgra månader, 7-8 kanske. Vi brukar inte tänka på att försöka få barn, utan vi har sex när andan faller på. Jag låtsas ofta vara kåt för min killes skull, och jag vill nästan tvinga mig själv till att bli kåt, därför har jag sex... :P
    Alltså det är ju aldrig bra att tvinga sig till sex, det blir en ond cirkel och fortsätter du sådär kommer du förlora din sexlust för alltid...
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-03-08 16:55:18 följande:
    Alltså det är ju aldrig bra att tvinga sig till sex, det blir en ond cirkel och fortsätter du sådär kommer du förlora din sexlust för alltid...
    Nej det tror jag inte.
Svar på tråden vart fan har min lust dragit hän?