• Flutterby

Såg jag rätt? En kontaktsite för GIFTA?

I ett av reklamavbrotten på TV i går kväll kom en reklam för en "dejtingservice" på nätet, riktad till gifta personer. Jag hoppades att det var ett (dåligt) skämt av något slag, men det verkade vara på allvar. Sjukt ju! Den gick något i stil med "Är du gift? Saknar du spänning, passion, närhet? Ha en affär!" WTF??? Räcker det inte med all otrohet i dagens samhälle utan att uppmana till mera? Jag tycker det var synnerligen dålig smak och rent ut sagt obehagligt.
    Visst, folk är otrogna och kommer att vara det ändå, men att slå mynt av det på det här viset?   Jag begriper ju att sådana sajter säkert funnits ett bra tag, men att göra TV-reklam är väl bra lågt?

• Svar på tråden Såg jag rätt? En kontaktsite för GIFTA?
  • Pentagram

Det intressanta i sammanhanget är väl att det uppenbarligen finns tillräckligt stor efterfrågan för tjänsten för att en dejtingservice för otrogna gifta kan bära sig...

• skorpionen80

Grr!!! Jävla skitreklam!!! Samma kanal UPPMANAR folk till att äta chips, socker och godis TROTS att vi har feta människor idag! Var är deras moral? HUR KAN DEM??
    ;)
    Eller så får folk lära sig att gallra, man behöver inte nappa på allt som visas på TV.

• 89Mamma10o12

sså det är sant jag trodde också jag bara hörde fel eller att de bara drev för att man skulle bli intresserad  utav reklamen

• Hanniz84

jag fattar inte varför folk blir så upprörda faktikst..
    visst, jag tycker väl oxå att det är fånigt..
    men jag känner ingen oro att min man vill vara mer otrogen bara för att den där sajten finns, vill han va otrogen kan han vara det allafall...
    samma med mej, jag känner inte att gud, nu måste jag gå in hitta mej ett vid-sidan-om knull...

jag tror man är otrogen/icke otrogen ändå...

ISA 1/8-2009 <3 Lillesyskon BF 16/4-2011 <3
  • Pleco

Finns väl ingen anledning att bli upprörd. Är man otrogen så är man det oavsett reklam. De flesta är väl ändå otrogna av "misstag" efter en blöt kväll på krogen eller med någon man redan känner. Det är iaf uppfattningen jag har fått. Jag känner att det finns värre reklam än så.

• MickeN1973

Ja och när det är reklam avbrott loggar ni in på bodycontact för att söka storkukade män....

• poirot

Alltså, femman är ju knappast känd för god smak så det hjälper nog inte att klaga faktist. 

Och det är ju knappast så att sidan kommer att få någon som inte verkligen vill vara otrogen att begå äktenskapsbrott, möjligen underlätta. Och det ser jag faktsikt inga problem med för om den enda orsaken till att den jag är tillsammans med är trogen att han inte har möjlighet att vara otrogen anser jag att troheten inte är värd ett dugg.  

• poirot
    poirot skrev 2011-03-10 06:28:17 följande:
    Alltså, femman är ju knappast känd för god smak så det hjälper nog inte att klaga faktist. 

Och det är ju knappast så att sidan kommer att få någon som inte verkligen vill vara otrogen att begå äktenskapsbrott, möjligen underlätta. Och det ser jag faktsikt inga problem med för om den enda orsaken till att den jag är tillsammans med är trogen att han inte har möjlighet att vara otrogen anser jag att troheten inte är värd ett dugg.  
    Rättelse: Jo, den är såkart värd det faktum att jag inte riskerar någon könssjukdom. 
  • hervor

Glöm inte att det finns gifta par som VÄLJER att leva i öppna förhållanden. Det är kanske inte det vanligaste, men det förekommer. 

I ett modernt, västerländskt samhälle, väljer man (tack och lov) själv om man vill vara monogam eller inte. Sen är det moraliskt fel att gå bakom ryggen på sin partner, men det är en annan sak. 

• Arentorpbebis

skojar ni eller???? Vad sa de i reklamen om man får fråga??

• MammaG
    Pentagram skrev 2011-03-09 10:43:13 följande:
    Tja, det är inte OLAGLIGT att vara otrogen, ens om man är gift, men jag antar att om tillräckligt med folk bojkottar Kanal 5 för att de godkänner reklam som uppmanar till osedligt leverne så ändrar de sin policy...
    En sådan uppmaning kanske skulle funka i bibelbältet i USA, men knappast bland normala människor. Själv skippar jag femman ibland för att de har ett programutbud som är under all kritik, men jag skulle aldrig bojkotta för den reklamens skull. Det varken angår eller berör mig vem som sätter på vem och om en part är gift med någon annan eller inte.

Däremot en bojkott mot femmans hjärndöda dokusåpor och "underhållningsprogram", det vore något.....
  • Jetstream

Min  ex sambo och jag hade varit tillsammans i ett halvår så råkade jag se en email från en kontaktsida där han hade en profil som singel och ville ha kontakt med andra kvinnor.. Jag berättade vad jag hade sett och han sade att det var gammalt och svor över sin dotter att det inte var någonting..det vara bara jag som var nojig. Jag sade tlll honom att han förolämpade min intelligence eftersom profilen hade hans nya email adress vilken  gick till hans nya jobb som han hade fått någon månad tidigare.
    Jag avskyr denna man idag och har tappat allt tillit till män pga honom.. 

• Mamma och Fru

då har jag inte missuppfattat reklamen... Tycker det är oetiskt att uppmana till otrohet!!

• Aina1990

Visste är det väääldigt fel att uppmanna till otrohet... men det är inget olagligt.
    Men vad gör inte kanalerna för att få in pengar?

Ena reklam inslaget handlar om bantingsprodukter och nästa handlar och extra stora chis.
    Ena reklam inslaget handlar om kontaktsajter för singlar och nästa handlar om kontaktsajter för gifta.
    osv...

Känns inte som tv-kanalerna bryr sig spz mycket om vad det är för reklam de sänder, så länge det inte kan anses som olagligt.

• enny signatur

Jaha är min rekation på det. Inte värre än massa annan reklam.

• Pentagram
    MammaG skrev 2011-03-10 13:52:38 följande:
    En sådan uppmaning kanske skulle funka i bibelbältet i USA, men knappast bland normala människor. Själv skippar jag femman ibland för att de har ett programutbud som är under all kritik, men jag skulle aldrig bojkotta för den reklamens skull. Det varken angår eller berör mig vem som sätter på vem och om en part är gift med någon annan eller inte.

Däremot en bojkott mot femmans hjärndöda dokusåpor och "underhållningsprogram", det vore något.....
    Jag uppmanar inte till bojkott, bara påpekar att det är ett alternativ som står konsumenten till buds om hen inte är nöjd med vad som erbjuds.
Svar på tråden Såg jag rätt? En kontaktsite för GIFTA?