• Längtandsfull

Kan man ha färdigblandad ersättning i kanna i kylen över natten?

Har förstått att vissa har färdigblandad ersättning i kylen som bara är att värma när det är matdags. Förstår att det är många BB som har redo i kyl.

Nu är min fråga om man kan ha färdigblandad ersättning i en ny oanvänd liknande saftkanna kallt i kylen..
    Eller måste man ha det i flaskorna?

Tänkte att man kunde göra så nattetid. Men vi har bara en flaska.

• Svar på tråden Kan man ha färdigblandad ersättning i kanna i kylen över natten?
  • Längtandsfull
    Lindreas skrev 2011-03-09 20:57:17 följande:
    Har ni precis börjat med ersättning? Vi hade också bara en i början, men det funkade inte. De vi hade i början kostade också rätt mycket, men vi insåg rätt snart att grabben inte alls behövde några specialflaskor. De flaskor som finns idag har allihop luftventil och ger inte mer magont än andra.
    Ne dottern har fått ersättning från dag 3 sen så fick sonen ersättning också men han är 3 år så man har typ glömt hur det var.

Vi började med vanlig bambino flaska (det har vi till sonens välling idag)
    Men tror inte det fungerade så bra..

Sonen hade en MAM ultvent flaska. (heter den då?)

• Anna björk84

En av de bästa och billigaste tyckte jag var den från Apoteket och då hade jag testat alla varianter och 100 kr flaskan å 30 kr flaskan var det ingen märkbar skillnad på! Förutom priset î?

• Längtandsfull
    Anna björk84 skrev 2011-03-10 11:20:14 följande:
    En av de bästa och billigaste tyckte jag var den från Apoteket och då hade jag testat alla varianter och 100 kr flaskan å 30 kr flaskan var det ingen märkbar skillnad på! Förutom priset 
    Nu är jag inte med på vad du menar..
    Det är väll jättestor skillnad på 100 kr/flaska och 30kr/flaska.
  • malinelliot

När ni blandar inför natten, blandar ni pulvret med kallt eller varmt vatten då? Just nu så har jag kallt vatten i kylen som jag värmer på natten o sen i med pulvret, men går ju lite ofrtare om man kan ha färdigt i kylen då min dotter ska ha sin mat på studs....

• Längtandsfull
    malinelliot skrev 2011-03-13 16:16:50 följande:
    När ni blandar inför natten, blandar ni pulvret med kallt eller varmt vatten då? Just nu så har jag kallt vatten i kylen som jag värmer på natten o sen i med pulvret, men går ju lite ofrtare om man kan ha färdigt i kylen då min dotter ska ha sin mat på studs....

Du måste blanda med kallt vatten och sen in i kylen och värmas där det är dags.

Har den varit varm så går den inte att spara sen..

• Anna björk84

Jag menar att skillnaden var i priset, inte kvalitén på flaskan, alltså att Apotekets 30 kr flaska var minst lika bra som nån som kostade 100 kr :)

• Längtandsfull
    Anna björk84 skrev 2011-03-13 19:17:47 följande:
    Jag menar att skillnaden var i priset, inte kvalitén på flaskan, alltså att Apotekets 30 kr flaska var minst lika bra som nån som kostade 100 kr :)
    Ja fast Bambino flaskan som kostar ca 40 kr är inte alls lika bra för dotterns mage som dr,browns.
    Så vi behöver en flaska som är bra mot magen och då kostar dom lite mer.
  • jagärglad

Jag blandar med kall vatten som jag låtit spola ett tag, sen her jag det i gammla syltburkar. Skaka, väm sen färdig att dricka!

• jagärglad
    Längtandsfull skrev 2011-03-13 22:35:31 följande:
    Menar du att du har färdigblandad ersättning i syltburkar?
    Häller du upp i flaskan och värmer då när det är dags?
    A precis på båda svaren :)
  • phillipha

Jag blandar direkt i flaskorna inför natten och sätter in i kylen. Bara att ta fram och värma!

Vi har också dr Browns flaskor men jag tröttnade på att bara ha en flaska, mest på natten då är man ju tvungen att diska å hålla på mitt i natten vilket jag absolut inte orkar.. så vi ha tre flaskor... visst kostar dom men hellre det än att man måste krångla mitt i natten när man bara vill sova!

• Längtandsfull
    phillipha skrev 2011-03-18 20:13:29 följande:
    Jag blandar direkt i flaskorna inför natten och sätter in i kylen. Bara att ta fram och värma!

Vi har också dr Browns flaskor men jag tröttnade på att bara ha en flaska, mest på natten då är man ju tvungen att diska å hålla på mitt i natten vilket jag absolut inte orkar.. så vi ha tre flaskor... visst kostar dom men hellre det än att man måste krångla mitt i natten när man bara vill sov
    vi har faktiskt köpt en till..
    hade ju bara den lilla modellen först så vi insåg ju att vi endå skulle få köpa den stora modellen
    så det var ju likabra att göra det nu då.
Svar på tråden Kan man ha färdigblandad ersättning i kanna i kylen över natten?