• Catox9

Vilken grind ska vi ha?!?!

Jag måste köpa två grindar för att inte Drutten ska ta sig ut i trappan...

Är IKEA-grindarna bra?! Om du inte är nöjd, varför?
    Vilken grind ska jag ha istället? Helt enkelt vilken grind är bäst? Flört
    Jag vill inte ha såna grindar i trä som man lyfter upp så strunta i dem, tipsa mig om alla andra grindar ni har! Solig

//Cato

• Svar på tråden Vilken grind ska vi ha?!?!
  • Snabeldrake

Vi har Ikeas grindar och är helnöjd. Har även haft sådana där i trä man lyfter uppåt. Men dom var mindre roliga som du skriver. 

• Catox9
    Snabeldrake skrev 2011-03-09 20:31:22 följande:
    Vi har Ikeas grindar och är helnöjd. Har även haft sådana där i trä man lyfter uppåt. Men dom var mindre roliga som du skriver. 
    Oki, vilken IKEA-grind har du, den vita i metall eller den i trä? Hur öppnar man dem?
    Låter de?
  • skruttplutt

vi har ikeas i metall till stora dotterns rum så inte lilla ska ta sig in där=) det är en knapp man ska trycka in samtidigt som man lyfter på en klinka som ligger ovanpå grinden. nu när vår lilla bara är 9 mån så har vi skruvat loss grinden lite i överkant så det är bara att lyfta den delen som är öppningsbar, lättare för den stora så.. får skruva åt den när lilla lär sig öppna..

• Moflo

Vi har Ikeas trägrindar och är jätte nöjda, man får dra bak en svart plastgrej samtidigt som man lyfter för att kunna öppna den. Tycker att den fyller sin funktion samtidigt som den ser bra ut och smälter in.
    I vår trapp däremot har vi en sån där man lyfter eftersom det är för trångt för att kunna ha en som går att öppna helt, men det är mycket bökigare att öppna och inte alls lika snyggt.

Har även haft Ikeas vita metallgrind förut, men där får man tänka på att det blir som en liten tröskel nertill som man får kliva över, men annars funkar den förstås lika bra även om jag föredrar trägrinden.

Svar på tråden Vilken grind ska vi ha?!?!