• Havari

Hjälp! Althéra och bajsning?

Hej på er!
    Har en kille på nästan fyra månader. Sen två dygn tillbaka kör vi med mjölkfritt för honom, för han har utslag och magknip.Min mjölk har inte riktigt räckt till, så han får ersättning en till två gånger per dygn. Innan har vi haft semper lemolac, men nu kör vi med Althéra på BVCs inrådan. Tidigare har han bajsat minst en gång om dan, oftast efter ersättningen och då har det ofta varit grönaktigt och lite vattnigt. Sen vi började med Althéra för två dygn sen har han inte bajsat alls!
    Han ammas ju till största del, kan han ha blivit förstoppad ändå? Eller har magen "normaliserats" efter att ha blivit lös av mjölkprodukter?
    Jag vore tacksam för tips av någon med erfarenhet!

• Svar på tråden Hjälp! Althéra och bajsning?
  • snö änglen

Har hört att det kan dröja upp till två veckor innan en del bajsar medans andra barn bajsar flera ggr per dag. Jag skulle avakta om jag var som dig, och händer inget om några dagar ge lite katrinplommonpure. Min son gilar inte althera speciellt mkt är snart 7 månader, men jag ger honom Ena gos gröt och även deras välling och han älskar det, Ena go har två sorters gröt banan och äpple. har även köpt Sinlac som han gillar.
    Lycka till !

• JenJa

Min pojk som nu är 7 mån har också ätit althera, han har också varit snål med bajseriet nån gång när han varit grinig i samband med bajseriet. Jag gjorde så att jag blandade i lite olja i ersättning för att hjälpa till att smörja. Nu har du ju bara nybörjat med mjölkfritt också och det kan ta 3-4  sa dom på Barn innan tarmen "läkt"

• Maariiia

Min tjej på 7 veckor åt Althera i två veckor då hon spydde, fick utslag och magknip. Nu var det inte allgeri. Hur som helst, hon bajsade ungefär var 3:e dag när hon åt Althera. Hon fick riktigt ont i magen innan hon skulle bajsa.
    Jag testade (råd från bvc) att ta 1 tsk rapsolja 2 ggr/dag i ersättningen och OJ vilken fart det blev på bajset!
    Lycka till och hoppas det bajsas snart ;)

• Finesse
    snö änglen skrev 2011-08-05 10:10:02 följande:
    Har hört att det kan dröja upp till två veckor innan en del bajsar medans andra barn bajsar flera ggr per dag. Jag skulle avakta om jag var som dig, och händer inget om några dagar ge lite katrinplommonpure. Min son gilar inte althera speciellt mkt är snart 7 månader, men jag ger honom Ena gos gröt och även deras välling och han älskar det, Ena go har två sorters gröt banan och äpple. har även köpt Sinlac som han gillar.
    Lycka till !
    Nej det stämmer inte.. det gäller helammade barn.. barn som äter ersättning (+ammas) måste helst bajsa en gång varje dag eftersom dom måste få ut slaggprodukterna.

Min son har ätit Althera sen han var 2 månader. Han bajsar 2-3 ggr varje dag. Althera brukar vara lösande.. 
    Ebba 071228, Hampus 110225
Svar på tråden Hjälp! Althéra och bajsning?