• puh1976

Ni som har skötbord med badbalja under skötbädden ...

vad tycker ni om lösningen?

Vi funderar på att köpa Basson skötbord med badbalja. Vad tycker ni om dem här typen av skötbord är
    det bra?  Vi tittar på Basson skötbord är det någon som har erfarenhet av det?

• Svar på tråden Ni som har skötbord med badbalja under skötbädden ...
  • Melanie01

har en sån. Jag tycker den är bra. Det var skönt med baljan under som man kan använda i början när barnet är litet. Själv tycker jag man får bra grepp om barnet och lättare än en stor balja på golvet t.ex. Svårare när man måste böja sig ner. Vi använde den lilla baljan i ca 3 månader.
    Man får plats med mycket också under den.
    Nu är sonen 6 mån och brukar dra bort skötfilten vi har för att kunna se och leka med själv skötdynan hehe han tycker den är jättefascinerande.

Väldigt bra köp för oss.

• Melanie01

kan även säga: bra höga kanter, lätt o montera ihop, stabil.

• mamii2010

har ett liknande väldigt smidigt, idag är dottern ett år så jag badar henne i badkaret vilket vi heller inte hade när hon var nykommen, hade ju ändå inte blivit karet då men.

• puh1976

Kul att höra att det är en bra lösning. Hur kommer det sig att baljan bara "håller"  så kort tid?

• Melanie01

nja för oss blev den för liten liksom. Sonen är vild och flaxar runt och då bytte vi till en större balja. Så det är nog olika.

• puh1976
    Melanie01 skrev 2011-03-10 19:52:02 följande:
    nja för oss blev den för liten liksom. Sonen är vild och flaxar runt och då bytte vi till en större balja. Så det är nog olika.
    Vi väntar en liten kille, så vi får väl se om han blir en liten vilding =)
  • Melanie01
    puh1976 skrev 2011-03-10 20:50:41 följande:
    Vi väntar en liten kille, så vi får väl se om han blir en liten vilding =)
    hehe ja du finns risk för det Tungan ute
    När är han beräknad att komma?
  • paloma84

Vi hade ej just denna men en liknade, superbra!

Går baljan att ta bort från skötrbordet?

För det gjorde iallafall vi från att dottern var 4-5 månader nått..
    Då ställde vi baljan på golvet i duschen och då blev det lättare för oss som förälder att hålla i henne stadigt när hon sprattlade till Glad 

Till vårt andra barn hade vi dock en annan. 

• puh1976
    paloma84 skrev 2011-03-10 23:55:04 följande:
    Vi hade ej just denna men en liknade, superbra!

Går baljan att ta bort från skötrbordet?

För det gjorde iallafall vi från att dottern var 4-5 månader nått..
    Då ställde vi baljan på golvet i duschen och då blev det lättare för oss som förälder att hålla i henne stadigt när hon sprattlade till Glad 

Till vårt andra barn hade vi dock en annan. 
    Hej vet inte om den går att montera bort. Är det någon annan som vet?
  • Melanie01

japp man kan ta bort baljan. Det är busenkelt. Man lyfter bara bort den.

• puh1976
    Melanie01 skrev 2011-03-12 20:24:06 följande:
    japp man kan ta bort baljan. Det är busenkelt. Man lyfter bara bort den.
    Går den enkelt att använda på golvet sen?
  • puh1976
    puh1976 skrev 2011-03-13 10:18:49 följande:
    Går den enkelt att använda på golvet sen?

Är det ng som vet?

• princess79

jag kommer att bygga en spjälsäng med skötbord som jag funderar att lägga in en badbalja. en som har botten propp och som man kan lägga en slang samt hållare så att vattnet kan rina ner i den och lätt kan komma åt samt tömma den all under sköttbordet i en avlång låda tänker också på att ha en blöj hink där också. har precis köpt lite virke och kommer att hålla ett öga på utgifter samt en noga förklaring på vad jag gör och hur.
    första gången jag blir pappa till en liten dotter och vill gärna ge henne ett vackert present samt jag vill inte att frugan (detta är hennes medlemskap) ska köpa samma sak för rätt mycket pengar så biligare bätre och varmare att göra själv. ( ingen snikare enbart händig)
    håller tråden updaterat.

spjälsäng med skötbord samt badbalja
Svar på tråden Ni som har skötbord med badbalja under skötbädden ...