• RosaGlitter

Relativt mycket fritt testosteron/Spirolaktan

Har fått hem lite provsvar som säger att ämnesomsättningen ser bra ut, hormonerna som styr äggstockarna ser bra ut (vad menas med detta???)
    Sen står det att dock så har jag relativt mycket fritt testosteron.. (Vad kan man räkna med att de betyder? Att det är mycket men inte skitmycket?)

Min behåring handikappar mig.. Jag har hår ÖVERALLT och jag slänger ut en förmögenhet av både pengar o tid för att få bort allt men typ förgäves.. Skulle de finnas en ö för oss håriga människor skulle jag flytta dit!!!!!

Jag fick i alla fall Spirolaktan utskrivet? Finns nästan inget skrivet om det på varken familjeliv eller nätet? Nån som provat och vad har det då haft för effekter??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-11 11:36
    Ups spironolakton heter de visst :)

• Svar på tråden Relativt mycket fritt testosteron/Spirolaktan
  • Zazza

hej..

Äter oxå spironolaktion.. gjorde det även för ca 10 år sedan och började igen i januari.. fick den pga min behåring.. har massor..

Jag tycker att den medecinen gör att man får mindre hår.. efter jag åt den förra gången så har jag extremt lite hår under tx armarna.. skulle nog kunna raka 1 gång i halvåret ochd et blir aldrig längre än kanske en halv cm.. är inte lika stickit och växer inte lika fort längre på benen tx.. men har mycket i ansikte och armar oxå.. men tycker det sakta men säkert blir bättre..

spironolakton är ju även vätskedrivande och tryck sänkande.. jag har mycket vätska i kroppen..

Mitt råd är att köpa en epilator.. det är min rädare.. andvänder den faktiskt tom i ansiktet.. gör ont, men blir bätre efter varje gång.. såå lycklig att jag köpte denna.. den är verkligen min dyrgrip..

vet ej vad som menas med relativt mycket  fritt testosteron??

får gärna skriva till mig om du vill ha någona ttd ela tankar med.. fakriskt aldrig stöt på någon annan som äter denna medecin..

kram

• RosaGlitter

Oj... har helt missat att ja fått ett svar här!! :) Du kan väl skriva en till rad om du fortfarande ser denna tråd :)

• Smileycat

Jag har även fått det utskrivet! kul att hitta andra osm fått det.. känner ni några biverkningar?
    Jag har ofta lite ont i brösten och springer och småkissar, men får en del nytt mörkare hår oxå på armar osv? har erat avstannat helt..?

(¯`°?.¸ ღ♥ Älskade barn ♥ღ ¸.?°´¯)
  • RosaGlitter

Jag märker en liten skillnad med kisseriet.. Mest är när ja vaknar på mornarna o knappt hinner fram till toaletten.. Mycket hår har försvunnit, främst de på ryggen och på magen.. I ansiktet är mycket kvar samt armarna.. Rakar armarna och ansiktet varje dag så helt bra är de inte me spironolaktonen.. Hur mkt äter du av den?
    I början hade ja skiitont i brösten innan mens men de har nu gått över.. Vet inte om de beror på den men min menscykel har gått från typ 70 dagar till 20- dagar...

• Smileycat

Jag har ganska nyligen börjat med dom, så vi skulle se om de hjälpte.. tycker jag mår bättre rent generellt iaf..
    tror det är 100mg jag fått, 1 tablett?
    Hur mkt har ni och vet ni vad som är vanlig dos sas? 

• RosaGlitter

okej.. ja fick börja me en halv tablett för att sedan efter ett par månader se om de fungerade bra o ja inte fick för mycket biverkningar höja till en tablett.. vet inte vad som är normalt..
    hoppas de hjälper massa för dig :D

• Smileycat

Ok.. Kan ju bero mkt olika saker som det beror på att man får olika styrkor..
    Hur är eran mens, smärta och PMS osv när ni äter tabletterna?? 

Svar på tråden Relativt mycket fritt testosteron/Spirolaktan