• lelodi

Vart hittar jag vanliga bekväma trosor?!

Jag håller på att bli galen....
    Köpte nya trosor (hipsters) på HM och de är ju helt värdelösa. I bomull, men grenen är så jäkla smal och tyget så slappt att det vrider sig och de åker in i rumpan. Dessutom är kanterna vid ljumskarna smala och liksom skär in.

Jag har en normal till smal kroppsbyggnad utan konstigheter. Jag har provat Åhlens, Sloggi, HM, Lindex, Gina Tricot och säkert flera andra kedjors bomullshipsters och ALLA är så jäkla obekväma!! De bästa jag haft var från Haléns men de görs inte längre....

Alla tips välkomna!

• Svar på tråden Vart hittar jag vanliga bekväma trosor?!
  • lelodi

Provat Pierre Roberts också, tyckte de såg jättebra ut, men funkar inte heller.... Kanten är så himla smal att den skär in i ljumsken även på dem.

• Milletti

Bästa är Björn Borgs i microfiber, känns inte ens att man har något på sig! plus att de "andas" bra

• lelodi

BB funkar inte heller, de är så tghta i midjeresåren att de "drar" upp trosorna mot midjan = skär in i ljumsken. Har även provat att köpa en storlek större i dessa, men då blir det för mycket tyg som knölar sig i genen.

Suck, sorry att jag inte nappar på nåt, men har som sagt provat en jäkla massa redan.Skrattande

• lelodi

"tighta" och "grenen" ska det vara!

• lelodi

Aaah, vit bas låg trosa såg ju ut som nåt bra! Synd att de skulle vara så dyra, men det kan det ju vara värt. Tack!

• SolOchSnö

Ursäkta att jag frågar TS, men är det verkligen hipster som du vill ha? Det låter lite som att problemet är att resåren i midjan är för hård och att det är för mycket tyg i sidorna. Har du provat vanliga bastrosor som man köper på tex Kappahl? De har ofta en resårkant runt hela trosan så man slipper tyg som korvar sig och skär in.

• lelodi

Jag gillar hipsters eftersom de är låga och snygga. Åhlens hade en modell i flera färger 3 st för 100 kr för typ 2 år sen som var helt perfekta. Men de finns ju inte längre och jag börjar fan ge upp nu... Ska kolla Kapp Ahl och testa vanliga, huvudsaken är ju att man inte blir helt sargad av det man har på sig under.
    Tack alla! Skrattande

• Kävlingetjej
    Syrran83 skrev 2011-03-11 12:37:11 följande:
    www.change.com/se/shop_online/

Deras egna märke med bomullstrosor är helt underbara.
    Skönaste trosorna jag någonsin ägt.
    instämmer!
  • ikafika

Din rumpa kanske inte passar i hipster? Jag tycker hipsters är snygga men har också skitsvårt att hitta några som är sköna. Vanliga taitrosor passar min rumpa bättre. Inte lika snygga kanske, men jämfört med ett par hipsters som bara skär in i röven så är det mycket bättre. Gillade JC:s trosor men de verkar ha slutat sälja underkläder nu.

• Lillylian

På Twilfit har de helt undebara trosor, har aldrig haft så mjuka och sköna (brukar ha problem med att trosorna åker in i rumpan eller sitter för tight och skaver på fel ställen). Deras egna märke är det jag testat, titta på deras hemsida under "sortiment" :)

• Vienzi

Jag säger också Frank Dandy! Jättesköna och mjuka. Hanky Pankys boxer är också otroligt sköna om du kan tänka dig det istället för hipsters.

Svar på tråden Vart hittar jag vanliga bekväma trosor?!