• Heja Lule

Hur länge innan besked? (Graviditetspenning)

Har precis snört iväg min ansökan på lådan. Hur länge kan man förvänta sej att det tar innan beskedet kommer?

• Svar på tråden Hur länge innan besked? (Graviditetspenning)
  • Heja Lule
    sandy sandy skrev 2011-03-23 06:25:35 följande:
    Inget svar ännu ts? Jag vill ha svar nu!
    Neeeeh... :( inte än... Jag är ju visserligen bara i v 22 men har lite saker jag skulle behöva veta för att kunna planera lite, tiden går ju så vansinnigt fort ju! Och om man nu skulle få avslag så tar ju det en evighet med överklagan osv.
  • InaLo

Jag lämnade in en ansökan om GP 4mars och i går var jag på FK för att lämna in sjukintyg och då sa hon att hon kunde se att GP var beviljad. Jätte skönt. Så får se om jag får något brev om det snart. Man kan ju ringa till kontoret om man är otålig.
    Jag jobbar natt på ett äldreboende så där finns det gått om tunga lyft.  

• Heja Lule
    InaLo skrev 2011-03-23 08:09:51 följande:
    Jag lämnade in en ansökan om GP 4mars och i går var jag på FK för att lämna in sjukintyg och då sa hon att hon kunde se att GP var beviljad. Jätte skönt. Så får se om jag får något brev om det snart. Man kan ju ringa till kontoret om man är otålig.
    Jag jobbar natt på ett äldreboende så där finns det gått om tunga lyft.  
    Grattis! Vad skönt. Ja jag verkar få lugna mej lite och låta dem få sina 30 dagar i allafall så att de inte blir kinkiga och lägger mej sist i högen igenFlört Nu utgår jag ifrån att jag kommer att få det beviljat med tanke på risker i arbetsmiljön men man vill ju ändå ha det på papper innan man börjar planera.
  • sandy sandy

nu har det snart gått 3 v. å inget svar! :(
    meningen e att jag ska gå hem om 2 v. så man vill ju gärna veta!

hur går det för dig ts?

• LoveIsBeautiful

För mig tog det ca 3 veckor innan jag fick besked. Min arbetsgivare ville gärna veta hur det skulle bli så jag ringde till fk och då kunde de se i datorn att jag fått graviditetspenning beviljat. Sen dröjde det iofs bara en eller 2 dagar innan jag fick beskedet på posten också, men det var ändå skönt att få veta det någon dag tidigare
    Så ni som väntat ett tag kan ju alltid prova att ringa fk.
    Lycka till!

• Heja Lule

Närå, inget här hellerSkrikandes Fick dock igår det sk startbrevet från FK, gissa vad jag trodde att det var!?! Men nähä, bara nån inkomstblankett man skulle fylla i.. Blev skitsurTungan ute

• Heja Lule

Japp!! BeviljadSkål Verkar dessutom som att det är arbetsförbud som gäller i mitt fall så ev blir jag hemma redan från 18/4!!!  

• Heja Lule
    sandy sandy skrev 2011-03-31 21:04:17 följande:
    Härligt! Grattis! :) Fick du brevet idag? Här väntas de fortfarande..
    Tackar. En handläggare ringde mej faktiskt. Hon meddelade att det var beviljat from 26/5 men var lite fundersam varför inte min arbetsgivare gett mej arbetsförbud med tanke på risker i arbetsmiljön. Min chef är dock på semester så hon skulle återkomma på måndag när jag hunnit prata med honom. Känns faktiskt lite tidigt att gå hem redan men man gör ju det för bebisens bästa tänker jag. 

Håller tummarna för att du ska få ditt besked snart! Meddela hur det går :)
  • einar

Jag var med om nåt jätte konstigt!
    Lämnade det på en onsdag och tisdagen veckan efter så fick jag svaret! 6 dagar, hört nåt liknande!?
    Tänkte ringt till dom och tackat, haha undrar om dom får sånna samtal ofta.... haha

• DizNick
    einar skrev 2011-04-03 18:45:46 följande:
    Jag var med om nåt jätte konstigt!
    Lämnade det på en onsdag och tisdagen veckan efter så fick jag svaret! 6 dagar, hört nåt liknande!?
    Tänkte ringt till dom och tackat, haha undrar om dom får sånna samtal ofta.... haha
    För mig tog det 4 dagar;) Så det är inte så ovanligt som man tror!
  • einar
    DizNick skrev 2011-04-03 20:08:24 följande:
    För mig tog det 4 dagar;) Så det är inte så ovanligt som man tror!

Va kul att det går fort! Sist så fick jag ju inte veta förän dagen jag skulle gå! haha

Blir ju lite chockad då när det går så fort, vad jobbar ni med som fått besked så snabbt??

• DizNick
    einar skrev 2011-04-05 21:22:15 följande:

Va kul att det går fort! Sist så fick jag ju inte veta förän dagen jag skulle gå! haha

Blir ju lite chockad då när det går så fort, vad jobbar ni med som fått besked så snabbt??

Kan börja med att jag varit mer eller mindre 100% sjukskriven sedan i v 8. Så det är nog därför det gick så fort. Hade ju alla papper från läkare och dyl klara. Jobbar som parkarbetare. Dvs fysiskt tungt arbete med mycket körning, pga mediciner kunde jag ej säkert framföra fordon.
  • sandy sandy

Yes! Beviljad hel grav.penning från måndag. Men fick reda på de först idag så känns lite konstigt ;S P

• Moi Mokulat

Jag fick inte mitt beviljat, men överklagade och fick de beviljat så ge inte upp om ni inte får igenom det.

• väntanstidernr1

Mokulat: hur lång tid tog det innan du fick besked på överklagan? Fick veta igår att jag inte beviljats GP och ska överklaga. Men om jag ska gå hem är det om 4 veckor så är rädd att dom inte ens hinner fatta beslut innan det.

Svar på tråden Hur länge innan besked? (Graviditetspenning)