Hur länge innan besked? (Graviditetspenning)
Har precis snört iväg min ansökan på lådan. Hur länge kan man förvänta sej att det tar innan beskedet kommer?
Har precis snört iväg min ansökan på lådan. Hur länge kan man förvänta sej att det tar innan beskedet kommer?
Inget svar ännu ts? Jag vill ha svar nu!
Jag lämnade in en ansökan om GP 4mars och i går var jag på FK för att lämna in sjukintyg och då sa hon att hon kunde se att GP var beviljad. Jätte skönt. Så får se om jag får något brev om det snart. Man kan ju ringa till kontoret om man är otålig.
Jag jobbar natt på ett äldreboende så där finns det gått om tunga lyft.
nu har det snart gått 3 v. å inget svar! :(
meningen e att jag ska gå hem om 2 v. så man vill ju gärna veta!
hur går det för dig ts?
För mig tog det ca 3 veckor innan jag fick besked. Min arbetsgivare ville gärna veta hur det skulle bli så jag ringde till fk och då kunde de se i datorn att jag fått graviditetspenning beviljat. Sen dröjde det iofs bara en eller 2 dagar innan jag fick beskedet på posten också, men det var ändå skönt att få veta det någon dag tidigare
Så ni som väntat ett tag kan ju alltid prova att ringa fk.
Lycka till!
jag har ringt typ varannan dag ;)
imorn var det 3v. sen jag skicka in det...
Närå, inget här heller Fick dock igår det sk startbrevet från FK, gissa vad jag trodde att det var!?! Men nähä, bara nån inkomstblankett man skulle fylla i.. Blev skitsur
Japp!! Beviljad Verkar dessutom som att det är arbetsförbud som gäller i mitt fall så ev blir jag hemma redan från 18/4!!!
Härligt! Grattis! :) Fick du brevet idag? Här väntas de fortfarande..
Jag var med om nåt jätte konstigt!
Lämnade det på en onsdag och tisdagen veckan efter så fick jag svaret! 6 dagar, hört nåt liknande!?
Tänkte ringt till dom och tackat, haha undrar om dom får sånna samtal ofta.... haha
1 vecka och beviljad
Va kul att det går fort! Sist så fick jag ju inte veta förän dagen jag skulle gå! haha
Blir ju lite chockad då när det går så fort, vad jobbar ni med som fått besked så snabbt??
Va kul att det går fort! Sist så fick jag ju inte veta förän dagen jag skulle gå! haha
Blir ju lite chockad då när det går så fort, vad jobbar ni med som fått besked så snabbt??
Yes! Beviljad hel grav.penning från måndag. Men fick reda på de först idag så känns lite konstigt ;S P
Jag fick inte mitt beviljat, men överklagade och fick de beviljat så ge inte upp om ni inte får igenom det.
Mokulat: hur lång tid tog det innan du fick besked på överklagan? Fick veta igår att jag inte beviljats GP och ska överklaga. Men om jag ska gå hem är det om 4 veckor så är rädd att dom inte ens hinner fatta beslut innan det.