• Petra123

Läcker mjölk trots tabletter?

Jag fick tabletter på BB som skulle stoppa min mjölkproduktion. Har haft ont i ena bröstvårtan idag, och upptäckte nyss att det läcker mjölk från ena bröstet...Sonen kom för över en vecka sen, och jag har inte märkt något alls att det skulle kunna finnas mjölk...

Nån som varit med om liknande?

• Svar på tråden Läcker mjölk trots tabletter?
  • Förvirrad är mitt andra namn

Jag fick också det. Mitt barn föddes för 3,5 år se jag läcker fortfarande. Jag har inte brytt mig. För då det kommer är när dom är i "kläm" eller jag trycket. O det finns mkt. jag har aldrig ammat.

• Pumpkin

Det rann lite ur mina bröst efter typ en vecka eller så, trots att jag fick tabletter på BB och aldrig ammat.

• Petra123

Var ni lika ömma om brösten? Gör ju skitont bara man nuddar...Hoppas det ger med sig då. Jag skulle nog däremot bli ganska knäckt om det fortsatte i flera år...det kommer rätt mycket och jag läcker igenom en tjock tröja på nån minut. Suck.

• LillaFlingan

hör med din bvc ts?
    du kanske kan få nåt mer??

jag fick också såna tabl med 2an och det kom också ur brösten en tid efteråt.
    men inte några jättemängder.. men jag trodde att det inte skulle finnas en droppe när man tagit de där tabl...

• Petra123
    LillaFlingan skrev 2011-03-12 07:26:03 följande:
    hör med din bvc ts? du kanske kan få nåt mer?? jag fick också såna tabl med 2an och det kom också ur brösten en tid efteråt. men inte några jättemängder.. men jag trodde att det inte skulle finnas en droppe när man tagit de där tabl...

Ja, träffar bvc på tisdag. Ska fråga dom då. Jag är ju ganska öm också, så jag får äta panodil nån gång per dag...Trodde också att det skulle upphöra helt..ingen som sa något annat om det. Men det kommer ju mycket, det blir blött direkt genom tröjorna.... Störande.
  • lunaria

jag tog visserligen tabletterna när mjölkproduktionen tagit fart. mina bröstvårtor var så såriga o fullt med blåsor att jag var tvungen att ge upp amningen 1 vecka efter dottern föddes. men det tog nog ca 1 månad att få slut på hela mjölkproduktionen trots att jag tog tabletter. försök o handmjölka lite försiktigt i duschen om bröstet är stinn, måste varna så du inte hinner få mjölkstockning!!

Svar på tråden Läcker mjölk trots tabletter?