När mamma ska på jobb...
Hej!
Vår flicka är snart 9-månader och jag har varit på jobb igen efter föräldraledigheten i en vecka. Pappan ska vara hemma tills sommaren och då jag ska vara hemma några månader igen.
Vad jag undrar är hur barn brukar reagera när mamman går på jobb igen? Vår flicka har bra kontakt med oss båda två men hittills har jag haft alla nätter + skött om henne den mesta av tiden. Nu är det pappa som har alla nätter och jag är borta på vardagarna.
Jag tycker hon har varit lite gnällig den här veckan, och hon har inte riktigt följt de normala rutinerna, till exempel har hon de senaste dagarna vägrat att sova sin eftermiddagssovstund och alltså bara sovit en gång per dag. Dt har dock gått bra med pappa på dagarna! ...Undrar om det är en slump eller om hon reagerat på att jag plötsligt är borta. (Eller kanske 9-månaders barn bara brukar sova en gång per dag??)
Jag unnar verkligen pappan att vara hemma och i grunden tycker jag att bägge föräldrar ska vara hemma en längre period men är nyfiken på hur barn brukar reagera. Hon är ju väldigt medveten så hon måste såklart ha märkt av förändringen tycker jag.
Tacksam för svar!