• t0va

Magsjuk och har ont i snittet 7månader efter förlossningen

Jag fick KS i augusti, det blev en stor blödning så läkarna öppnade upp igen och gjorde ett vertikalt snitt också, så hela magen blev uppskuren. Till och från har jag ont i det horisontella snittet, KS. Svider och känns som när jag var nysnittad fast inte lika ont. 

Nu har jag fått magsjuka eller något liknande, kräktes massor några timmar men har en jävla diarre fortfarande. Det gör så ont i snittet större delen av tiden, någon som vet vad det beror på. Är det normalt och bara musklerna som inte mår bra?  

• Svar på tråden Magsjuk och har ont i snittet 7månader efter förlossningen
  • helene306

Vet faktiskt inet vad det beror på men ring gyn och rådgör om du har besvär av detta! Om inte de kan hjälpa så kanske de kan lotsa dig vidare så du kan få svar på dina undringar om varför det gör ont.

Krya på dig!

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • MissEllie

Du kanske fick ett bråck? Mitt snitt kan fortfarande ömma, speciellt efter träning. Gyn sa att det var normalt då det ändå är en sådan pass stor operation.

MEN om man har besvär så ska man alltid kolla upp det, kan även vara att bukhinnorna är försvagade och det kan man göra något åt. 

• Mela78

Gissar att ansträgningen från när du kräktes och har diarréer får det att spänna och dra i ärrvävnaden vilket kan kännas länge efter snittett, i flera år. Om det gör mycket ont eller "bullar upp" där snittet gjordes bör du kontakta sjukvården för koll. Men lite känningar från snittet är normalt när det blivit ansträngt, som i ditt fall av magjuksa, eller MissEllie efter träning. Jag känner av snittet ibland kring mens.

Svar på tråden Magsjuk och har ont i snittet 7månader efter förlossningen