• frupoulsen

Ni som är homo (tjejer) hur orkar ni?

Bara en fråga , hur orkar ni stå ut att leva med en tjej?
    Inget illa menat , men vi tjejer har ju ett humör som inte liknar nåt annat ibland ( jo det finns killar också men deras humör är på ett annat sätt).
    Jag menar tex när man har mens är man ett  monster ...
    Ja alla par bråkar ju , men jag skulle aldrig stå ut att leva med en tjej hur mycket jag än skulle älska personen just för att vi tjejer har ett helt annat tempramnet och humör än killar.

Har absolut inget emot homosexuella eller nån annan heller , är bara nyfiken, sen vet jag att det är en klysha men "bögar" verkar mycket mer glada och trevliga än "flator"
    Hoppas ingen tar illa upp av denna tråd ....Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-13 13:01
    Kanske ska förklara bättre hur jag menar , tjejer i allmänhet är ganska duktiga på att att säga Inget , när dom egentligen vill säga en massa saker , typ om killen frågar om man är sur eller om det är nåt så säger man inget , fast det inte stämmer.
    Om man är två tjejer så tycker jag detta isf måste bli ganska drygt.
    Nej alla är inte så , men det måste vara fler än jag.

• Svar på tråden Ni som är homo (tjejer) hur orkar ni?
  • Frontline
    frupoulsen skrev 2011-03-13 12:30:51 följande:
    Jag menar tex när man har mens är man ett  monster ...
    Ja alla par bråkar ju ...Flört
    Alla kvinnor blir väl inte ett monster, det är inget jag har märkt av iaf.
    Det enda sättet jag märker på att frugan har sin mens är att hon sover med trosor på samt att jag inte får tillträde den tiden, annars är det som vanligt.
    Sen att alla par bråkar vet jag inte heller vi har inte gjort det sen vi vart tillsammans för 8 år sen...

Så vad du svamlar om vet jag inte...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • SilverEmma

Är du och dina tjejkompisar som du beskriver så förstår jag inte hur ni lyckats (om ni nu gjort det) hitta en partner som orkar med er.

Nej...alla tjejer är verkligen inte så.

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • frupoulsen
    SilverEmma skrev 2011-03-13 12:51:45 följande:
    Är du och dina tjejkompisar som du beskriver så förstår jag inte hur ni lyckats (om ni nu gjort det) hitta en partner som orkar med er.

Nej...alla tjejer är verkligen inte så.
    Det jag menar är att tjejer är mer gnälliga av sej och nej jag har inga fördommar och ja jag syftar på mej och mina tjej kompisar , vi gnäller på massa saker som inte killar gnäller på.
  • SilverEmma
    frupoulsen skrev 2011-03-13 12:58:06 följande:
    Det jag menar är att tjejer är mer gnälliga av sej och nej jag har inga fördommar och ja jag syftar på mej och mina tjej kompisar , vi gnäller på massa saker som inte killar gnäller på.
    Varför gnälla? Och på vad?
    Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • Anonym (önskar)

Jag ÖNSKAR att jag var lesbisk! Jösses då kunde man bo ihop med någon som har en normal hjärna! TS har du ens LÄST här på FL? Det finns tusentals och åter tusentals kvinnor som lever ihop med en man som beter sig mer som en bortskämd barnunge än en man. Det är kvinnan som jobbar, tar hand om hushållet, städar, uppfostrar barnen OCH agerar sex-gudinna åt mannen. Och när inte hon orkar ja då är det fritt fram för honom att onanera framför lite datorporr.

Nej jag skulle verkligen vilja leva med en kvinna, ha ett städat och fint hem, dela ansvaret för barnen...och någon som faktiskt förstår hur jobbigt det är med pms.

• granitvit

*fniss* ska se om jag iaf kan förklara hur jag har det ;) jag o min tjej pratar jättemycket, om allt. Vi är såna, vi gillar att diskutera och analysera. Nu har inte tjejen jag lever med pms eller mens, men tidigare flickvänner har ju haft det, och det är en stor fördel med någon som förstår hur det är. Jag har aldrig provat att vara tillsammans med en man, men jag upplever inte att jag har bråkat speciellt mycket med några flickvänner, jag och tjejen bråkar väldigt sällan, men vi pratar väldigt mycket och vet var den andra står i allt.

Själv tycker jag det är väldigt svårt att föreställa mig att leva ihop med en man, även om jag gillar killar som personer och har många killkompisar. Bögar är trevligare än flator? Jag undrar vilka flator du träffar? 

• honkie

haha! kul att någon mer undrar.
    har själv hört att lebbar har svårt att hålla ihop sina relationer dels pga humör och dels pga sexlivet som ingen initierar till. två bögar ska tydligen ha det lättare att få ihop det.
    men men, detta är bara vad jag har hört och jag står fast vid min tro tills någon bevisat motsatsen.

• honkie
    Anonym (önskar) skrev 2011-03-13 13:06:57 följande:
    Jag ÖNSKAR att jag var lesbisk! Jösses då kunde man bo ihop med någon som har en normal hjärna! TS har du ens LÄST här på FL? Det finns tusentals och åter tusentals kvinnor som lever ihop med en man som beter sig mer som en bortskämd barnunge än en man. Det är kvinnan som jobbar, tar hand om hushållet, städar, uppfostrar barnen OCH agerar sex-gudinna åt mannen. Och när inte hon orkar ja då är det fritt fram för honom att onanera framför lite datorporr.

Nej jag skulle verkligen vilja leva med en kvinna, ha ett städat och fint hem, dela ansvaret för barnen...och någon som faktiskt förstår hur jobbigt det är med pms.
    ts är kvinna.
  • granitvit
    honkie skrev 2011-04-16 16:48:31 följande:

haha! kul att någon mer undrar.
    har själv hört att lebbar har svårt att hålla ihop sina relationer dels pga humör och dels pga sexlivet som ingen initierar till. två bögar ska tydligen ha det lättare att få ihop det.
    men men, detta är bara vad jag har hört och jag står fast vid min tro tills någon bevisat motsatsen.

Det har jag inte märkt av bland mina lesbiska kompisar. Jag tycker att det är ungefär samma spridning som det verkar vara i samhället i övrigt, en kort relation = varar mindre än ett år, en längre varar flera år. Att ingen initierar sexlivet kan jag absolut inte hålla med om! ;)

Däremot vet jag att det är relativt vanligt bland dem som just kommer ut att tycka att det är svårt att träffa tjejer, man flirtar och vet inte om tjejen är flata och flirtar tillbaka, eller är straight och bara är trevlig :/ Vissa av mina bekanta tycker också att det svåra med att gå från hetrovärlden är att man som tjej inte bara kan sitta och se flirtig ut och vänta på att bli uppraggad - man får ju liksom jobba lite mer ;)
  • Anonym (mmm)
    frupoulsen skrev 2011-03-13 12:30:51 följande:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-13 13:01
    Kanske ska förklara bättre hur jag menar , tjejer i allmänhet är ganska duktiga på att att säga Inget , när dom egentligen vill säga en massa saker , typ om killen frågar om man är sur eller om det är nåt så säger man inget , fast det inte stämmer.
    Om man är två tjejer så tycker jag detta isf måste bli ganska drygt.
    Nej alla är inte så , men det måste vara fler än jag.
    Fast å andra sidan (om man ska vara stereotyp och fördomsfull alltså) så borde man ju som tjej fatta när den andre tjejen vill prata även om hon inte säger något eller nekar när man frågar osv, och alla borde problem bli utredda mycket snabbare än då den ena är man. Som kvinna kanske man har en bättre förmåga att läsa av den andra kvinnans känslor osv.

Annars tror jag att sånt är ganska individuellt och inte helt könsbundet.
  • Anonym (R)

Jag skulle inte kunna leva med nån jag inte klickar med. Men klickar vi i övrigt kan jag nog stå ut med rätt mycket =)

• Anonym

Mina förhållanden med män var männen gnälliga och klängiga, krävde uppmärksamhet och tjatade om att jag inte sa att jag älskade dom tillräckligt, klagade över att jag var (enligt dom ) nyfoman, ville ha sex hela tiden. Prata känslor för mig var, jag har sagt att jag älskar dig, jag säger till om det ändras.
    Tyckte dom gärna kunde ta en öl till och gick gärna på krogen.

I förhållande med kvinnor är jag med behövande och vill ha upp märksamhet, känner mig lite osäker. Kom ut sent  i livet och vågade inte riktigt tro på att en kvinna skulle vara intresserad av mig, männen vissta jag var intresserad.

Jag har pms, jag vet vad min fru går igenom och kan ignorera henne den dagen på samma sätt hon inte retar mig när jag får mitt. Det finns en större förståelse än en mans klumpiga -Ska´ru ha mens eller?!?

Min fru sa till en vi träffade som frågade något liknade som TS, att det handlar om känslan. Jag ser här och förundras över villka jättebebisar många kvinnor är tillsammans med och att dom står ut med snus, fisar och allt ofräscht som dom klagar över. Men dom "står ut" på samma sätt som vi, vi älskar våra partner och tar det onda med det goda.

Svar på tråden Ni som är homo (tjejer) hur orkar ni?