Operation i kväll
Mitt barnbarn som fyller 2 år i Juni har i kväll blivit opererad för tarmvred.Finns här någon annan som har haft barn som blivit op för de.Och hur gick de då.Blev allt bra.
Han har haft kräkningar sen i onsdags och varit gnällig och sovit mycket.Och skrikit lite i omgångar.Och min dotter har gett honom vätske ersättning.I ett par dagar.Men sen så provade hon med att ge honom majsvälling.´Ca 50 mm åt gången.Men för de mesta så kom de upp igen.Han har inte bajsat sen i onsdags.Och varit väldigt medtagen har inte alls varit på humör på nått sätt.Annars är han en jätte glad kille o skrattar jämt.Och i torsdag så åkte dom upp på akuten med han för min dotter tyckte han var så dålig o ville inte behålla nåt i magen.Och de ända dom gjorde var att ge honom vätskersättning.och lät dom vara kvar i ca 30 min.Sen fick dom åka hem.Och i fredags så ringde min dotter o pratade med sjukvårdsupplysningen och de har hon nog gjort 5 gånger och nu så sa dom att hon kunde få ett annat nr att ringa på.Och så kom hon till sos och då sa min dotter nu har jag nog kommit fel.Men de va rätt nr.Och då förklarade hon allt för henne .Och då tyckte dom att hon skulle ha en ambulans.Så dom skickade en och min dotter o son gick ner.Och efter en ½ timme så kom hon upp igen.´Dom hade undersökt honom nere i vagnen.MIn dotter gjorde så gick ner bara för hon har ett barn till som hade blivit rädd om dom hade kommit upp helt plötsligt.Dom hade gjort en koll på honom och tyckte inte de va så farligt och dom hade ringt till Lund och pratat med en dr och han sa att de är inte så allvarligt.Men idag när vi var där o hälsad på så hade han sovit och när min dotter satte ner han på golvet så var hans mage jätte svullen o alldeles hård.Sen så satte dom honom i soffan och där satt han bara o såg helt borta ut.Och då sa min dotter nu åker vi upp igen.Och när dom kom upp på akuten så visste dom inte riktigt vad de kunde vara för nått och då sa den dr att jag ska gå och hämta en annan dr som är kirurg och han kännde på hans mage o sa att att jag vill ha en röntgen och de fick han.Och då upptäckte dom att han hade fått tarmvred.och de blir op.Nu i detta läget så vet jag inte om han blivit op eller ska bli.Men jag hoppas ju av hela mitt hjärta att allt har blivit bra.Detta inlägget blev längre en vad jag trodde hoppas ni har läst de.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-13 23:53
Detta inlägget om mitt barnbarn är läst 28 gånger.Ni kan ju skriva nått i alla fall