Varannan helg? Mamman utan fastboende.
Nu är det så här att mamman till vårt barn har något problem med att jag har barnet varrannan vecka och skulle vela ha så att jag har barnet varannan helg istället för varannan vecka.
Detta går jag inte med på då jag vill ha mitt barn varannan vecka.
Det började med att hon flyttade ifrån hemorten med ett försök att få vårat barn med sig detta tyckte inte skatteverket och bestämmde sig för att skriva över barnet på min adress. Barnet är nu skrivet hos mig.
När mamman flyttade till den nya orten som är 1 timmes~ resa så sa jag klart och tydligt att jag inte ville förlora mitt barn och fick där med rätten att barnet blev bokfört hos mig. Jag berättade även om hon ska vistas i den nya orten med barnet så är det upp till henne att se till så transporten fungerar.
Jag börjar bli räddare för varje dag som går...
Igår skulle mamman lämna barnet till mig men beslutade sig för att skita i detta efter som jag inte hämtar barnet.
Mamman har ingen lägenhet utan är inne boende hos en kompis som försöker bli av med lägenheten då den är till salu nu.
Finns där någon chans att jag kan få det säkert för mitt barn? Att jag kanske får rätt till att barnet träffar sin mamma varannan vecka pga att jag är rädd hur hon tar han om barnet.
Finns så mycket mer jag är rädd för just nu när det kommer till hur mamman har det ekonomiskt ställt och kanske inte ens har någon stans att bo om en vecka? en månad?
Som sagt finns andra själv till mina tanke gångar och behöver ni veta får ni fråga.
Hjälp mig :(