Ofrivillig pappa
Jag vet inte riktigt hur jag ska börja men om några veckor kommer jag bli ofrivillig pappa. För ett tag sen träffade jag en tjej som jag blev god vän med. Vi var intima med varandra 2 gånger och tänkte väll inte mer på saken. Strax efter att jag flyttat till ny ort så fick jag samtalet. Hon var gravid. Jag frågade såklart hur det hade gått till eftersom hon hade spiral och fick svaret att hon båda gångerna "glömt bort" att hon tagit ut den. Vi kom fram till att det nog var bäst att göra en abort. Att föda fram ett barn till en familj som redan är splittrad känns fel. Jag kanske vill ha barn i framtiden men det kan jag inte svara på eftersom jag ännu inte hittat den rätta för mej.
Efter ett ultraljud kunde dom konstatera att det var i 3v. Det var efter det som allting började.
Under en period av 3 mån skjutsade jag henne fram och tillbaka. Jag insåg sen att hon bara sköt upp det för att det skulle bli försent och eftersom att jag är kille så har jag ingeting säga till om i dom här frågorna utan kunde bara se på hela cirkusen. Mer och mer kom också attityden fram att "alla killar är idioter" och skulle hon ha ett barn till så ville hon inte ha någon kille med i bilden utan bara barnet.Aledningen till att hon inte tog dagen efter piller var att hon inte tyckte om att ta tabletter.
Jag har försökt att förklara att det här är väldigt jobbigt för mej. Att jag nu har tvingats in i faderskap och att hon har skapat en släktgren i min familj. Men som många av mina vänner så tycks barn bara vara en gullig sak att skaffa utan att direkt tänka på vad det innebär.
Jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Trotts det hat jag kan känna mot den här människan och det hon har tvingat in mej i så måste jag ändå försöka komma överens på nått vis. Min största frustration är nog att hon inte verkar förstå vad hon har gjort utan blir bara arg när jag försöker förklara. Jag trodde verkligen inte att nån kunde förändra mitt liv så stort innan det här hände. Jag vet inte riktigt vad jag förväntar mej fölr svar, eller om jag kommer få nått. Kanske ville jag bara skriva av mej. Men om det finns nån där ute som råkat ut för samma sak så skriv gärna.
/Mvh Andreas