Danitra skrev 2011-03-16 14:29:52 följande:
Jo, men under hela dagen då?
Jag antar att man är väldigt olika, jag har aldrig upplevt det problemet och då studerar jag ändå på heltid och jobbar extra också.
Oj, det hade jag aldrig fixat samtidigt som jag är föräldraledig! Jag drog till och med tillbaka mitt eget erbjudande om att jobba 25% eftersom jag insåg att jag inte skulle hinna/orka. Antingen är jag väldigt ineffektiv eller så har jag krävande barn
Dagtid? Tja, då tar jag hand om min son förstås. Han sover två gånger per dag, och första tuppluren brukar jag t ex ägna åt att röja upp och ringa samtal eller annat som jag vill hinna göra när jag har en paus från honom. Andra tuppluren brukar inträffa efter att dottern hämtats på dagis, och då vill jag hinna umgås lite med henne på tu man hand, efter att jag förberett middagen (att laga mat när sonen är vaken är jäkligt krångligt, och gnälligt blir det). Han är ganska krävande och kan inte leka själv, men så är han bara ett år. Det han helst vill göra är att hålla mig i handen så att han kan knata runt, alternativt bli skjutsad på sin bil eller i lära-gå-vagnen. Det är svårt att multitaska då.
Sonen somnade kl 19 idag, och dottern gick och lade sig kl 20. Nu har jag röjt upp och ska kolla 20 minuter på Arga snickaren, tänkte jag. Sen måste jag ringa banken, köpa doppresent, kolla vad vi ska köpa på taxfree och beställa det, samt reka webben efter barnkalasprylar inför dotterns födelsedag om några veckor. Om jag är klar med det innan kl 22 kanske jag gör ett försök att kolla på nyheterna på 4:an, vi får se hur det går med det