Silverkatten06 skrev 2011-03-15 11:07:30 följande:
Jo, jag vet att den inte är blöt, men jag tycker ändå att det är otrevligt att gå omkring med torkat kiss. Jag skulle inte vilja göra det själv och kommer därför inte att utsätta mina barn för det heller.
Det där resonemanget är ungefär som om ett större barn kissar en liten skvätt i kalsonen/trosorna så går de att återanvända nästa dag då de torkat. Bara det är torrt så är det OK? För mig är det ungefär lika otrevligt....
Jag resonerar så att så länge barnet inte lider av att det är lite kiss i blöjan, vilket h*n inte gör så länge det inte är blött, så byter jag inte, slänger nog med sopor ändå, men alla gör som dom vill

sofia charlotta skrev 2011-03-15 10:56:38 följande:
Mysanochmimer skrev 2011-03-15 10:52:33 följande:
Men har du känt på ytskiktet på en blöja med en liten skvätt kiss i?
Det är inte blött.
Inte ens tygblöjorna som vi använder blir blöta på en gång.
Sant!! Barnen el blöjan blir ju inte blöta av lite kiss! Barnen småskvätter ju lite hela tiden innan man lär sig att kontrollera detta. Jag skulle få byta var femte min och det har man ju knappast råd med och det låter fruktansvärt oekonomiskt och oekologiskt!
Precis!
Nu använder vi inte mycket engångsblöjor längre, men slänger nog med sopor ändå i hushållet så allt man kan minska är bra!