Ont i halsen, hur gör ni med er prematur?
Vår lilla älskling föddes i fredags i v 34+3. Han ligger i värmesäng och får sola, men annars är allt okej. Grejen är bara att jag har fått ont i halsen och är livrädd för att smitta honom och alla de andra små på neo. De andra bebbarna verkar alla ha det värre än vår lille plutt och jag skulle aldrig kunna förlåta mig själv om jag smittar dem eller vår ängel och något händer till följd av det.
Jag vaknade igår (på neo) med halsont och täppt näsa och gick därför hem efter att ha pratat med personalen. Vi skulle avvakta till idag och se hur det hela utvecklade sig. Idag har jag mer ont i halsen men näsan är bättre. Känner mig dock så kluven och som världens sämsta mamma som överger sitt lilla nyfödda barn. Hur har ni gjort vid förkylningar? Ska man våga sig på att stanna kvar på neo och mer eller mindre konstant tvätta och sprita händerna eller ska man läka ut det hemma? På neo sa de att jag fick stanna om jag var jättenoga med händerna, men samtidigt sa de att när de själva kände sig så så skulle de undvika att gå till jobbet. Så vilken sida väger tyngst? Att vara hos sitt barn och riskera smitta eller att överge sitt barn och det får vara friskt?
Jävla bb som har så kallt på rummen att man blir sjuk.