Hur mkt ersättning äter era 8 veckors?
Lite nyfiken på hur mkt era små äter...
Lite nyfiken på hur mkt era små äter...
det här kanske du inte vill höra......eftersom det är inte det du undrar men min som är 11 veckor äter nu 120
Han är 10 veckor och äter mellan 90- 110 ml. Åt samma vid 8 veckor.
När sonen var 7 veckor åt han 120-130 ml ersättning 4 ggr/dag och 165 ml 1 ggr/dag.
han är 9 veckor. ibland äter han 60-70 för att nästa gång dra i sig 120. På nätterna blir det ca 60ml per gång
Hm, oj då äter min tös VÄLDIGT mkt mera. Fast hon är ju en rund o go tjej nu med =)
Hon smaskar lätt i sig 200ml/gång och hon äter väl ca; 7-8ggr/dygn.
Hon får när hon är hungrig men blir ibland orolig att hon äter för mkt o inte känner att hon är mätt. Men hon spyr aldrig upp något så det är väl så mkt hon vill ha.
Men de flesta andra äter ju mkt mindre...
Min son är 4 veckor och äter 70-120 ml ersättning ca 7-9 ggr/dygn, ca var tredje timme. När man läser föregående inlägg så låter ju detta väldigt mycket :) Hur ofta äter era små??
Vid 8 veckors ålder åt min yngste ca 80 ml, åtta gånger per dygn.
Min kille 5,5 veckor äter 160ml var fjärde timma, men ibland spyr han upp lite om det är för mycket just då.
Blir ju 6-7 ggr/dygn.
Nu när jag läste vad era åt så verkar han ju äta massor....
Anansie: Ja men det gör vi också! Han brukar äta upp allt, men sen kräks han ut lite efter istället. :)
Min kille är lite drygt 9 veckor och vi blandar iordning 165ml nan. Men det är väldigt olika hur mycket han äter, mellan 80ml till 165ml.
min dotter åt 90ml ca 7 gånger per dygn när hon var 9 veckor
min kille är 11 veckor och han nyss börjat äta 200ml/5e timme