• malinelliot

Hur mkt ersättning äter era 8 veckors?

Lite nyfiken på hur mkt era små äter...

• Svar på tråden Hur mkt ersättning äter era 8 veckors?
  • snorkan

det här kanske du inte vill höra......eftersom det är inte det du undrar Skrattande men min som är 11 veckor äter nu 120 Glad

• Oleanna

Han är 10 veckor och äter  mellan 90- 110 ml. Åt samma vid 8 veckor.

• bollanmollan

han är 9 veckor. ibland äter han 60-70 för att nästa gång dra i sig 120.  På nätterna blir det ca 60ml per gång

• malinelliot

Hm, oj då äter min tös VÄLDIGT mkt mera. Fast hon är ju en rund o go tjej nu med =)

• malinelliot

Hon smaskar lätt i sig 200ml/gång och hon äter väl ca; 7-8ggr/dygn.
    Hon får när hon är hungrig men blir ibland orolig att hon äter för mkt o inte känner att hon är mätt. Men hon spyr aldrig upp något så det är väl så mkt hon vill ha.
    Men de flesta andra äter ju mkt mindre...

• fridaand

Min son är 4 veckor och äter 70-120 ml ersättning ca 7-9 ggr/dygn, ca var tredje timme. När man läser föregående inlägg så låter ju detta väldigt mycket :) Hur ofta äter era små??

• Kazeer

Vid 8 veckors ålder åt min yngste ca 80 ml, åtta gånger per dygn.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Mille11

Min kille 5,5 veckor äter 160ml var fjärde timma, men ibland spyr han upp lite om det är för mycket just då.
    Blir ju 6-7 ggr/dygn.

Nu när jag läste vad era åt så verkar han ju äta massor.... Obestämd

• Oleanna
    fridaand skrev 2011-03-15 15:02:39 följande:
    Min son är 4 veckor och äter 70-120 ml ersättning ca 7-9 ggr/dygn, ca var tredje timme. När man läser föregående inlägg så låter ju detta väldigt mycket :) Hur ofta äter era små??
    Min son äter ca 7-9 ggr per dygn..är ett kräkbarn däremot och får upp ca 20 ml varje mål. Oavsett om han äter 80 ml eller 110 ml.
  • anansie
    Mille11 skrev 2011-03-15 16:09:23 följande:
    Min kille 5,5 veckor äter 160ml var fjärde timma, men ibland spyr han upp lite om det är för mycket just då.
    Blir ju 6-7 ggr/dygn.

Nu när jag läste vad era åt så verkar han ju äta massor.... Obestämd
    Min tös är oxå 5,5 veckor och jag blandar 150ml (färdigt 165ml)  5-7 ggr/dygn. Väldigt sällan hon äter upp dock men de är ganska jämna vid samma ålder.. 
    Vi har två matvrak helt enkelt Flört

• Mille11

Anansie: Ja men det gör vi också! Han brukar äta upp allt, men sen kräks han ut lite efter istället. :)

• Louise89

Min kille är lite drygt 9 veckor och vi blandar iordning 165ml nan. Men det är väldigt olika hur mycket han äter, mellan 80ml till 165ml.

• thegoddess

min dotter åt 90ml ca 7 gånger per dygn när hon var 9 veckor

• Lina84

min kille är  11 veckor och han nyss börjat äta 200ml/5e timme

Svar på tråden Hur mkt ersättning äter era 8 veckors?