• Familjen Valjus

Blårävsmössa eller inte?

Undrar lite vad Ni anser om de här blårävsmössorna som är så inne nu
    Vet vissa bekantskapskrets som bär äkta trots att de vet om vilket djurplågeri det ligger bakom
    Vi kan lämna veganer mot djurätare till en annan tråd för den här kommerinte handla om et hoppas jag.
    Ville barahöra era åsikter

• Svar på tråden Blårävsmössa eller inte?
  • Uncia

inga plagg med äkta djurpäls tycker jag är acceptabelt. fruktansvärt om dina vänner vet hur hemskt lidande djuren utsätts för men ändå bär plaggen.

• JazzKermit

INTE!!! Fattar inte varför mode går före allt hela tiden. Skulle det bli trendigt att ha en korsfäst hamster som brosch så skulle alla ha det, det verkar inte som att folk kan tänka själva längre.

• The past is now

Trodde verkligen inte att det fanns ett mode i att bära ihjälplågade djur på sig. :-O
    HUR kan man med gott samvete ha det påsig IDAG!? Hur kan det komma sig att det är de rika som är så här äckliga? 

Vad tycker du själv ts, finns det öht några argument FÖR att bära pälskläder idag? 

• klumpfh

Inte ok!!! Hur kan man med gott samvete bära päls. Stackars djur som får plågas och sätta livet till för mode! Hua!

• Familjen Valjus

Tack för era åsikter
    HÅLLER MED I VARENDA STAVELSE
    Jag vet inte varför vissa i bekantskapen vill ha dem, kanske för att de tror de är speciella över att bära plaggen, i själva verket framstår deara som idioter i mina ögon.
    Det har jag påpekat också, en av dem sa "ja men Kronprinsessan har ju en" eh jaha..
    precis som det har med sake at göra suuuck

• klumpfh
    Familjen Valjus skrev 2011-03-16 08:37:21 följande:
    Tack för era åsikter
    HÅLLER MED I VARENDA STAVELSE
    Jag vet inte varför vissa i bekantskapen vill ha dem, kanske för att de tror de är speciella över att bära plaggen, i själva verket framstår deara som idioter i mina ögon.
    Det har jag påpekat också, en av dem sa "ja men Kronprinsessan har ju en" eh jaha..
    precis som det har med sake at göra suuuck
    Jag blev fly förbannad när jag hörde hon hade en. Vad bra sätt hon representerar sverige på! NOT
  • delirium

Jag bryr mig inte så värst mycket om mina vänner har dem, som privatperson gör det ju troligtvis inte så stor skillnad om man köper en sån mössa eller inte. Gillar inte att döma mina vänner utifrån såna "värdsliga" saker 

Däremot stör jag min på att inte någon inom politiken på allvar gör något åt pälsfrågan, jag vill se en motion som förbjuder handel med nytillverkad äkta päls  

• The past is now
    delirium skrev 2011-03-16 16:27:05 följande:
    Jag bryr mig inte så värst mycket om mina vänner har dem, som privatperson gör det ju troligtvis inte så stor skillnad om man köper en sån mössa eller inte. Gillar inte att döma mina vänner utifrån såna "värdsliga" saker 

Däremot stör jag min på att inte någon inom politiken på allvar gör något åt pälsfrågan, jag vill se en motion som förbjuder handel med nytillverkad äkta päls  
    Så länge folk köper om så bara en mössa så göder man efterfrågan. Så varje människa har ett egenansvar här.

Det börjar med det lilla...Men visst en motion borde sitta fint. 
  • Munchies

Inte på något vis okej. Fy! Tycker inte att det är okej att bära päls från olika farmer eller liknande, oavsett om pälsen är begagnad eller inte. Helst ser jag inte att man bär päls allt, tycker det är dåligt att uppmuntra till sådant mode!

• delirium
    The past is now skrev 2011-03-16 18:14:20 följande:
    Så länge folk köper om så bara en mössa så göder man efterfrågan. Så varje människa har ett egenansvar här.

Det börjar med det lilla...Men visst en motion borde sitta fint. 
    äsch, det där är ju trenderna som styr.. Sålänge det är en trend så kommer folk att köpa. Och jag tror inte direkt jag påverkar mina vänner genom att sitta och vara bitter över det hela 
Svar på tråden Blårävsmössa eller inte?