• nericia77

    Ni som äter xenical!

    Halloj tänkte bara höra om det är några som äter xenical?

    Jag börja själv i tisdags 15/3.

    Vore kul o följas åt, o även ni som har ätit kan väl berätta lite om det, har läst några gamla trådar här o många verkar ha stora problem med att de får springa på toa hela tiden, än så länge har jag inte fått gjort det, men återstår ju o se hur det kommer bli.

  • Svar på tråden Ni som äter xenical!
  • jesset
    carinap skrev 2011-04-09 09:46:04 följande:
    Jag har ätiti xenical nu i 3 månader har gått ner c 8 kg utan atta ändra så mycket på min kost, köpte billigt på nätet tror det var www.potensapoeket.net eller liknande och fan så mycket billigare än apoteket.Ska gå på det i 6 månader och så ska vi se vad det blir av det.
    jag har ändrat kosten helt.äter knappt några kolhydrater..
  • nericia77

    va duktiga ni är, bra jobbat.


     


    känns ju verkligen kul att det funkar för alla. själv ska jag å väga mig hos doktorn på ¨måndag, gör det en gång i månaden, gör ni det? e lite pirrig, alla vågar e ju olika. tänk om man inte gått ner nått där, haha

  • jesset
    nericia77 skrev 2011-04-10 07:41:30 följande:

    va duktiga ni är, bra jobbat.


     


    känns ju verkligen kul att det funkar för alla. själv ska jag å väga mig hos doktorn på ¨måndag, gör det en gång i månaden, gör ni det? e lite pirrig, alla vågar e ju olika. tänk om man inte gått ner nått där, haha


    jag skrev till min läkare för en vecka sen.vi skulle bara ha mail eller telefon kontakt.så jag väger mig själv hemma.

    hoppas det går bra för dig.håller tummarna..
  • nericia77

    har varit hos doktorn, där hade jag gått ner -4,4 kg, hon tyckte det var jätte bra, ska dit om en månad igen, var inte riktigt en månad sen jag var där sist, så hon tyckte det var bra. så nu e jag glad å pustar ut .

    min son sa åt mig, -mamma du har våg hemma, inte gå till doktorn ( han e 2 år). men känns gött att gå iväg, jag behöver det, nån som kollar mig.

  • väduren

    får man hänga med här kanske?
    jag slängde just in min första xenical idag och så råkade jag hitta den här gruppen direkt efter :D

    jag åt xenical för 1år sen, men blev plötsligt gravid så jag fick sluta. gick i princip ner i vikt hela graviditeten och vägde 12-14kg mindre än då jag blev gravid efter förlossningen. nu är min kille nästa 1år och jag har gått upp 14kg sen förlossningen... måste göra något nu!
    jag var så lycklig i somras då jag vägde 14kg mindre å nu är jag inte alls nöjd... :(

  • jesset
    nericia77 skrev 2011-04-11 08:39:50 följande:
    har varit hos doktorn, där hade jag gått ner -4,4 kg, hon tyckte det var jätte bra, ska dit om en månad igen, var inte riktigt en månad sen jag var där sist, så hon tyckte det var bra. så nu e jag glad å pustar ut .

    min son sa åt mig, -mamma du har våg hemma, inte gå till doktorn ( han e 2 år). men känns gött att gå iväg, jag behöver det, nån som kollar mig.
    vad kul..grattis..bara att kämpa vidare..
  • jesset
    väduren skrev 2011-04-11 10:39:48 följande:
    får man hänga med här kanske?
    jag slängde just in min första xenical idag och så råkade jag hitta den här gruppen direkt efter :D

    jag åt xenical för 1år sen, men blev plötsligt gravid så jag fick sluta. gick i princip ner i vikt hela graviditeten och vägde 12-14kg mindre än då jag blev gravid efter förlossningen. nu är min kille nästa 1år och jag har gått upp 14kg sen förlossningen... måste göra något nu!
    jag var så lycklig i somras då jag vägde 14kg mindre å nu är jag inte alls nöjd... :(
    välmommen hit..det är bara att hänga på..
  • nericia77

    Väduren: Välkommen hit, som sagt, bara o hänga på. Jätte kul om vi är några stycken.

    Ja det är inte bara fördelar o bli gravid, så tråkigt när man går upp en massa. Det är lite det som är min önskan nu att gå ner en hel del, innan jag förhoppningsvis blir gravid igen, men så är jag otroligt nervös för att gå upp så mycket igen. men det e ju bra om man får fortsätta med tabletterna även efter.

  • Hanna91

    Jag kommer förhoppningsvis börja om 2 veckor! :) Sen kommer vi satsa på barn i slutet på juni! Så vill gå ner innan dess och hålla vikten under och sen gå ner mer efter... det är målet iallafall :D

  • väduren
    nericia77 skrev 2011-04-13 08:41:39 följande:
    Väduren: Välkommen hit, som sagt, bara o hänga på. Jätte kul om vi är några stycken.

    Ja det är inte bara fördelar o bli gravid, så tråkigt när man går upp en massa. Det är lite det som är min önskan nu att gå ner en hel del, innan jag förhoppningsvis blir gravid igen, men så är jag otroligt nervös för att gå upp så mycket igen. men det e ju bra om man får fortsätta med tabletterna även efter.
    jag hade ju turen att gå ner hela graviditeten och vägde som sagt 12-14kg mindre efter förlossningen än vad jag gjorde då jag blev gravid. mitt problem var väl amningen, jag var så hungrig och i början kunde man ju äta vad som helst utan att gå upp i vikt... men det kan jag inte längre. å mitt sockersug sitter kvar, starkt!!! :(

    vi har planer på att försöka bli gravida med nr 2 i sommar, så jag skulle verkligen vilja gå ner lite tills dess... eller helst mycket!
    hur många tabletter tar ni per dag? jag har hittills tagit 1 före lunchen... min förhoppning är väl att den ska verka hela dagen sen...
    jag har inte styrkan ännu att helt sluta med godis eller kakor, jag har väl en liten förhoppning om att man kan äta lite men att tabletten ska göra så att man inte påverkas... jag har fel, visst har jag? :)

    har ni också sockersug eller vad är orsaken till er övervikt? mitt problem är helt klart choklad, kakor och annat gott, samt småätande... :(
  • nericia77
    väduren skrev 2011-04-13 10:32:46 följande:
    jag hade ju turen att gå ner hela graviditeten och vägde som sagt 12-14kg mindre efter förlossningen än vad jag gjorde då jag blev gravid. mitt problem var väl amningen, jag var så hungrig och i början kunde man ju äta vad som helst utan att gå upp i vikt... men det kan jag inte längre. å mitt sockersug sitter kvar, starkt!!! :(

    vi har planer på att försöka bli gravida med nr 2 i sommar, så jag skulle verkligen vilja gå ner lite tills dess... eller helst mycket!
    hur många tabletter tar ni per dag? jag har hittills tagit 1 före lunchen... min förhoppning är väl att den ska verka hela dagen sen...
    jag har inte styrkan ännu att helt sluta med godis eller kakor, jag har väl en liten förhoppning om att man kan äta lite men att tabletten ska göra så att man inte påverkas... jag har fel, visst har jag? :)

    har ni också sockersug eller vad är orsaken till er övervikt? mitt problem är helt klart choklad, kakor och annat gott, samt småätande... :(
    jag tar 3 tabletter dagligen. tabletten gör ju att öveflödigt fett åker ut o därav diaree . så äter man för mycket så går det ej, men lite kan man ju äta.

    min övervikt är väl en mix av att man ätit mycket o framförallt mat för min del. sötsaker klarar jag mig bra utan, men sen choklad är en svaghet här.  men sen är min matsmältning inte helt hundra, så därav att jag fick börja med tabletter. men de var inte så villiga att jag skulle få börja. var det lätt för dig o få dom?
  • väduren
    nericia77 skrev 2011-04-14 09:33:32 följande:
    jag tar 3 tabletter dagligen. tabletten gör ju att öveflödigt fett åker ut o därav diaree . så äter man för mycket så går det ej, men lite kan man ju äta.

    min övervikt är väl en mix av att man ätit mycket o framförallt mat för min del. sötsaker klarar jag mig bra utan, men sen choklad är en svaghet här.  men sen är min matsmältning inte helt hundra, så därav att jag fick börja med tabletter. men de var inte så villiga att jag skulle få börja. var det lätt för dig o få dom?
    på mitt recept står det 1-2tbl per dag, så jag har tagit bara 1. kvällen sköter jag mig och äter mera normalt... men dagen då man går hemma bara så blir det att man småäter mera.  har inte kännt av nån ordentlig diarré ännu, men lite lösare mage kanske. för två år sen, blir det ju, då jag åt förra gången så hade jag mera. §
    fick dom utskriva av en läkare då istället för operation, typ gastric bypass eller liknande. jag tycker inte att min övervikt är sååå stor så att jag ville ha en operation. hade halva lådan kvar nu som jag själv bestämde att jag ska börja på med, så jag har inte diskuterat med nån läkare just nu... men om jag vill äta mera av dom måste jag ju få ett recpet förnyat så förr eller senare måste jag ju prata med en läkare.
  • nericia77
    väduren skrev 2011-04-14 11:37:04 följande:
    på mitt recept står det 1-2tbl per dag, så jag har tagit bara 1. kvällen sköter jag mig och äter mera normalt... men dagen då man går hemma bara så blir det att man småäter mera.  har inte kännt av nån ordentlig diarré ännu, men lite lösare mage kanske. för två år sen, blir det ju, då jag åt förra gången så hade jag mera. §
    fick dom utskriva av en läkare då istället för operation, typ gastric bypass eller liknande. jag tycker inte att min övervikt är sååå stor så att jag ville ha en operation. hade halva lådan kvar nu som jag själv bestämde att jag ska börja på med, så jag har inte diskuterat med nån läkare just nu... men om jag vill äta mera av dom måste jag ju få ett recpet förnyat så förr eller senare måste jag ju prata med en läkare.
    ok, ja du magoperationen ska man nog undvika om det går. op går ju ofta bra, det är ju efteråt det kan bli problem. när man äter m m.

    här har jag fått diaree några ggr. usch så tråkigt det e. men får du inte det, så betyder det ju att du äter bra. fast nu äter ju jag 3 tabletter per dag, så det kanske e mer påverkan på magen så att säga
  • Christin3

    Halloj, pratade just med min läkare och jag ska gå o väga mig på torsdag och om den vikten stämmer men det jag sakt i tele så kommer hon skriva ut dom åt mig :) "Inte för att jag inte tror dig men måste ha det på papper" ;)

    Åt reductil och gick ner 17kg, aldrig mått så bra! Sen slutade dom tillverkas och jag gick upp 10kg, åkte på en redig depp och nu har jag fått klartecken att sluta med anti depp tabletterna och få börja kämpa med vikten igen :D 

  • Flowers and Bees

    Hej!

    Är det någon kvar här i tråden?
    Hur har det gått för er?

    Jag kommer börja med Xenical snart, kanske nästa vecka! Har telefon tid med min läkare då!  


    .~* Denna väntan efter + *~. .~* Min viktblogg storabeslut.blogspot.com *~.
  • poune
    jesset skrev 2011-03-23 09:01:10 följande:
    jag mår bra av det,tänker verkligen på vad jag äter och väldigt posetiv just nu.jag är ute och går en timme måndag till lördag och har en vilo dag på söndagarna.
    är jag osäker på någon maträtt hur mycket fett det är,så äter jag något annat.på jobbar kvällarna blir det mest keso och någon frukt..tagit någon nutrulet bar med någon gång i veckan om jag har haft svårt att haft tid med att fixa något mat.mycket ägg blir det med nästan varje dag.
    men det känns som pilerna funkar i alla fall..tränar du mcyekt?
    hur länge har du användt xenial har du gått ner i vikt ``???
  • nericia77

    Här har jag lagt av med xenical, men jag gick ner 10 kg o jag är nöjd men skulle ha viljat mer men mådde inget bra, vart faktiskt lite snurrig i bollen, o väldigt dålig i magen emellanåt.

    men jag rekommenderar dom gärna, för det är en bra start. men inget jag vill hålla på med en längre tid.

  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Ni som äter xenical!