• Anonym (Karro)

Min man får utslag av mig

Hej

När min man och jag har sex så får han alltid irritation och ofta en svampinfektion efterråt på snoppen. Jag har sällan svampinfektioner - men han får utslag, kli och flagnar på ollonet. Han säger att det svider efter sex och måste ofta springa och sjölja av sig, men ibland så räker det inte... Detta gör att vi sällan kan ha sex mer än var 2-3 vecka. Vi har inga könssjukdomar (testar mig varje år vid cellprovtagningen)

Vi har varit gifta i 15 år och det har varit så här sedan början - med perioder av bättre, lugnare perioder... jag vill minnas att tidigare pojkvänner haft problem med - vad är det för fel på mig?

• Svar på tråden Min man får utslag av mig
  • sexologen

Hej!

Svampinfektioner finns i slidan hos en tredjedel av alla kvinnor och ger inte alltid symtom på kvinnan själv men mannen kan få så som du beskriver, klåda och fjällande rodnad. Då detta uppkommer på din partner är det bra om ni båda behandlas med receptfria läkemedel mot just svamp. Om din man upplever detta som ett stort problem och det hämmar er i ert sexliv så kan ni använda kondom för att slippa riskera besvär då det är synd att detta ska inverka på hur och när ni vill ha sex.

Lycka till!

Hälsningar Sara

Svar på tråden Min man får utslag av mig