• Jeena

"Ursäkter" att inte dricka på personalfesten?

Nyfiken på vad ni andra använt för "ursäkter" att inte dricka på personalfesterna?

Plussade idag, personalfest på lördag. Vill ju inte säga något redan så klart.
    Tror inte det kommer bli nått "fylleslag" direkt men med middag o så förväntas man ju ta ett glas eller två.. hmm.. Funderar på att ta bilen fast jag har gångavstånd o säga att jag har ärenden tidigt på sönmorgon.. Gäller ju bara att kunna hålla masken oxå.. hehe..

• Svar på tråden "Ursäkter" att inte dricka på personalfesten?
  • Hannah76

Drick alkoholfritt. Beställ ett glas vin och ha det hela kvällen. Skyll på en diet. Säg att du har magkatarr och hoppar vinet till middagen, men tar en drink senare (ingen vet ju att du då bara har dricka i glaset). Du ska upp väldigt tidigt nästa morgon.

• emelillen

Sjukt att man ska behöva hitta på en ursäkt för att INTE dricka, eller hur? ;)
    Säg att du ska hämta en vän vid ett visst klockslag (med bilen såklart) på nån busshållplats eller liknande?
    Kanske att du har magkatarr och då bör man undvika alkohol? Eller ha ett glas och "smutta" på under hela kvällen :P 

Loppan ♥ född 2010-05-05 | Bebis i magen ♥ BF 2011-07-29
  • DizNick

Du har fått många förslag, att man går på penicillin (eller liknande) är en klassiker.

• Lumo

Penicillin funkar utmärkt, för typ bihåleinflammation eller något annat som inte syns/märks...

• mde

Jag var på kryssning med jobbet veckan efter jag plussade.. jag låtsades må lite dåligt och drack bara lite vin (äppeljuice i vinglas) till maten och sen under kvällen så beställde jag en öl som jag bara gick omkring och höll i, ingen som märkte ngt direkt.. sen smög jag och la mig vid 2 och folk tyckte man var tråkig som la sig så tidigt men :)

• bonnieloveskim

måste man vara sugen på att dricka jämt då.. måsteman ha en "ursäkt" för att inte dricka???

är det inte valfritt vad man vill dricka... varför måste man ha en ursäkt för att dricka alkoholfritt?

• Ramborg

"jag hade migränkänning i eftermiddags och har tagit en tablett"

Varför man måste ha en ursäkt? Hm... Rocket science... För att man frångår sina normala vanor kanske?

• kirsty

Jag körde bil! Ingen som misstänkte något alls. Någon gång skyllde jag på att jag kom iväg sent hemifrån så jag tog bilen för att hinna dit. Eller skyll på att någon väns barn är sjukt och att du har lovat ställa upp om de behöver åka till sjukan.

• 201201232

När jag var på en personalfest med jobbet hade vi bordsservering och de var så snabba att fylla på vinet att ingen märkte att jag bara låtsades dricka. Allas glas var konstant fulla. I regel är folk mer självupptagna än man tror, har man ett glas vin framför sig och låtsas dricka när det skålas märker inte någon något. 

• Birgitta2

Jag är inte gravid, men om jag inte vill dricka på en fest så gör jag det inte. Jag begriper inte varför man måste behöva skylla på något? Alla dricker inte på alla fester.

• Jeena

Nä visst måste man inte dricka.. förmodligen är det väl mest i mitt eget huvud jag behöver en ursäkt eftersom jag är van att så gott som alltid dricka något när man är på fest eller äter ute osv..   Tror dock att eftersom det är rätt många "något äldre" kvinnor på min arbetsplats, och då vi pratat barn tidigare så kommer de hålla lite koll.. hihi 
    Men tack iaf, fått lite tips nu!

• Agnes81

Hälso diet hade funkat för mig. Inget socker, vetemjöl, kaffe, alkohol.. Men kanske lite Kass om du slutar med den redan på måndag, märks kanske på jobbet.. Hehe..

Köra bil är väl det bästa. Den du skulle hämta upp sent kan ju ha ändrat sig.. Den ursäkten går att anpassa som man vill..

Skönt att ha en förklaring redo om någon frågar! Men jag tycker det är ohyfsat att ifrågasätta varför någon inte dricker. Hyfs och alkohol går väl iofs inte så bra ihop ändå ;)

Svar på tråden "Ursäkter" att inte dricka på personalfesten?