• 1979Bokläsare

Pergotime och BMI

Hej hej,

efter ett längre uppehöll från sidan är jag tillbaka igen. Blev diagnostiserad med PCO i maj och kämpar för att få till det så vi kan få den familj vi vill ha. Jag har nu ett BMI på 31.2 och jag har mina Pergotimepiller hemma i skåpet. Funderar nu på om det är okej att starta att ta dem? Jag vet inte riktigt för jag har hört olika om detta. En del vill att man ska ha ett BMI på¨30 och en del menar att det räcker med 35. Åsikter?

Jag väger en del för mycket, det vet jag ju, men det är inte så att jag är hur fet som helst. Jag har spelat fotboll och idrottat under större delen av mitt liv så det är verkligen inte bara fett på kroppen. BMI är ju lite som det är, men riktlinjerna säger ju antingen 30 eller 35.

Någon som har egna erfarenheter med detta och hur har det gått för er? Ska vi prova och se hur det går?

Många soliga kramar till alla!

• Svar på tråden Pergotime och BMI
  • Philippa

Vad säger din läkare? Tycker han du kan börja nu eller ska du ned i vikt först?

• 1979Bokläsare

Har flyttat från staden och läkaren jag hade, det skiljer flera timmar med bil så att åka dit är ingen plan jag har. Kanske ska jag ringa och kolla med honom eller så kanske det är dags att kolla med en ny i nya staden. Tänkte mest bara kasta ut en tråd och se vad folk hade för erfarenheter.

Jag har gått ner en del sedan  i maj, men lite till kanske inte skulle skada. Men jag börjar känna mig otålig och "gammal" blir 32 i höst...

• Philippa
    1979Bokläsare skrev 2011-03-17 10:59:28 följande:
    Har flyttat från staden och läkaren jag hade, det skiljer flera timmar med bil så att åka dit är ingen plan jag har. Kanske ska jag ringa och kolla med honom eller så kanske det är dags att kolla med en ny i nya staden. Tänkte mest bara kasta ut en tråd och se vad folk hade för erfarenheter.

Jag har gått ner en del sedan  i maj, men lite till kanske inte skulle skada. Men jag börjar känna mig otålig och "gammal" blir 32 i höst...
    Alla läkare säger olika så det är bättre om du frågar en läkare som vet din sjukdomshistoria och har undersökt dig....
Svar på tråden Pergotime och BMI