• Icnivad

Hitta stallplats!? HJÄLP!

Jag söker med ljus och lykta efter stallplats till min häst som jag får tillbaka i månadsskiftet maj/juni.

jag vill ha ett stall med helinackordering och ridhus!
    JAg letar på blocket och bukefalos, mehn tycker bara att jag hittar kollektivstall.

Vart ska man leta? Hur hittar man bra stall?
    Jag har aldrig varit i den här situationen förut! Hjälp!!

• Svar på tråden Hitta stallplats!? HJÄLP!
  • Pussakaninen

kontakta olika ridskolor runt omkring och hör med dom och har inte dom så hör om dom inte kan fråga runt på ridskolan ev sätta upp en lapp till dig.

Finns många privat personer som har stall. Vi har ex 3 stall som grannar eller vad man ska säga. Många av dom har tomma boxar.

Ung & Gravid -Bebis i Augusti www.mylovingbaby.blogg.se
  • Cia o krabaten

Det är nog de sajterna du ska leta på.
    ALternativet är ju att åka runt till de stall som är aktuella och kolla vad de har att erbjuda.
    Kan de fixa helinackordering mot en extra kostnad kanske?

• Icnivad

Saken är som så här: jag har ett ställe där jag kan ha hästen på bete över sommaren, så det är lugnt egentligen.
    Sm sagt, jag vill inte ha ett "vantlig stall", utan måste ha ett stall med helinackordering och bra ridmöjligheter!

Jag har pratat runt med massa stall som jag vet har helinackordering, men de har fullt allihopa.
    Står i kö på stallet där jag hade hästen förut, plats 3 i kön, och ingen verkar vara på gång att flytta...

Finns det några flera sajter man kan kolla in?

jag har som sagt aldrig behövt söka stallplats förut.
    Jag köpte hästen när jag jobbade i stallet där hon stod, och då blev vi bara kvar där.
    Sen flyttade jag till min kompis stall ett tag innan jag lämnade ut hästen på foder.
    Men där har de inga ridmöjligheter.

• Prazzel

Finns en hemsida som heter stallplatser.se
    Vet inte hur uppdaterad den är, men du kan ju ta en koll om du vill.

• Prazzel

Men jag kommer in på den sidan.....

• Prazzel

Kör på Google och strunta i
    "menade du", klicka på första länken bara-
    hoppas, hoppas det kan hjälpa Skrattande

• mariaq

kom inte heller in på sidan först, men om du skriver in "www" först. Alltså www.stallplatser.se så fungerade det utmärkt.

• Tant Herta

Vad är det för fel på kollektivstall och varför måste du ha ridhus?

Man kan träna i skogen lika bra som i ridhus, var bor du? Jag har plats i mitt lilla stall! 

• Icnivad
    Tant Herta skrev 2011-03-20 10:27:14 följande:
    Vad är det för fel på kollektivstall och varför måste du ha ridhus?

Man kan träna i skogen lika bra som i ridhus, var bor du? Jag har plats i mitt lilla stall! 
    Jag har haft båda delarna.
    Jag trivs helt enkelt bättre på stora ridanläggningar.

Jag vill ha ridhus just för att hunna träna ordentligt när jag vill, även kolsvarta, geggiga, regniga höstkvällar.

Jag bor i Knivsta, utanför uppsala.
Svar på tråden Hitta stallplats!? HJÄLP!