Testa att bildgoogla på typ "Madonna 80's", Cyndi Lauper, Pat Benatar, Duran Duran, A-Ha, Carola etc. Så gjorde jag då vi hade 80-talsfest i somrast och jag hittade massor av bra inspiration.
Kläderna inhandlade vi sen på loppis och i vanliga klädaffärer. Modet idag är ju rätt 80-talsinspirerat med leggings, stora tröjor, breda bälten osv.
Faktiskt så hittade både jag och min man så mycket roliga kläder att vi hade två omgångar och gick och bytte kläder mitt i festen 
Jag hade först på mig ett läskigt, turkost fodral i flygvärdinnestil med rediga axelvaddar. Till det så hade jag ceriserosa pumps och matchande läppstift (och förstås übertupperat hår). Min man hade ljusa jeans, en banangul t-tröja, en grå kavaj med ärmarna uppkavlade och gråa "finskor" i läder (och naturligtvis inga strumpor!). Inspirationen till hans kläder var Miami Vice.
Sen bytte vi om till svarta ormskinnsleggings, han hade en svart, ärmlös hårdrockströja och ett par fula cowboyboots från loppis. Jag hade en svart tröja med revor och "fransar" i hårdrocksstil, brett bälte i midjan, röda fuskmockastövlar med pösigt skaft och så hade vi båda två matchande bandanas runt huvudet i klassisk hårdrocksstil 
Hade gärna visat dig bilder! Men jag föredar att vara semi-anonym som nu, så därför blir det nog inga bilder...
Men andra exempel på klädstilar på festen var tajta jeans + enbart en gammal, svart läderjacka (man, insp. David Hasselhoff), kavajer med uppvikta ärmar, hängslor etc. För tjejer så jeanskjol, stor vit skjorta med uppvikta ärmar, brett midjebälte, pumps och sned hårtofs.