• crazy mom

Vem säljer ett krockat babyskydd/bilstol???

I många trådar skrivs det allt som oftast att man inte ska köpa begagnade babyskydd då de kan ha varit med om krock. Men allvarligt? Finns det verkligen människor som säljer dessa efter krock??? Någon som varit med om detta i verkligheten?

Jag tycker att det hela känns som en skröna...

• Svar på tråden Vem säljer ett krockat babyskydd/bilstol???
  • luckyme83

om de har varit krockade eller inte kommer man ju kanske aldrig få reda på...
    jag tror nog säkert att det finns någon idiot som kan tänka sig sälja ett krockat babyskydd...även om jag tror att de allra flesta har såpass hög moral så man inte gör de!

• Selfish Geene

Antagligen någon som inte vet att stolen ska kasseras även efter en krock i relativt låg hastighet (eller om den fått en smäll, tex blivit tappad i golvet)

Jag tror inte att det är vanligt att människor medvetet skulle lura någon att köpa ett krockat skydd 

• Odetta

ingen aning, men jag skulle inte köpa ett begagnat heller. Jag tänker inte bara på det här med krocken utan att man ju inte vet hur dem har behandlat bilstolen, har den trillat i golvet någon gång så kanske den fått en spricka och så.

Däremot inget emot begagnat, två av våra bilbarnstolar är begagnade, men där känner jag dem jag köpt dem av och vet att det inte är nått knas

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Maggis

Det finns folk som säljer allt möjligt och som inte tänker särskilt mycket på sin nästa. Varför skulle krockskadade bilstolar/babyskyd vara undantagna?

//Maggis
  • Pia och Elna

Jag tror det är mycket ovanligt men får ju ett nytt på försäkringen så man måste vara bra snål och elak för att försöka göra några spänn på detta. Försäkringsbolagen borde begära in det krockade skyddet för att ge ersättningen så skulle de inte finnas på marknade.

• crazy mom
    Pia och Elna skrev 2011-03-20 20:38:25 följande:
    Jag tror det är mycket ovanligt men får ju ett nytt på försäkringen så man måste vara bra snål och elak för att försöka göra några spänn på detta. Försäkringsbolagen borde begära in det krockade skyddet för att ge ersättningen så skulle de inte finnas på marknade.
    Klok idé
  • LforLove

Hur många babyskydd har varit med i en krock då??? Jag känner ingen som har krockat....

• Dr Mupp

Med tanke på att folk utan att blinka säljer bilbarnstolar som är uråldriga så finns det säkert dem som säljer dem krockade. Alla vet ju tex inte att de räcker med att krocka i låg hastighet och inget barn behöver ens sitta i stolen.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • Maggis
    LforLove skrev 2011-03-21 00:43:28 följande:
    Hur många babyskydd har varit med i en krock då??? Jag känner ingen som har krockat....
    Så för att du inte känner någon som krockat så finns det inga eller få krockade babyskydd där ute? Snygg slutsats...
    //Maggis
  • LforLove

Det var ju såklart inte så jag menade, utan sannoliken att köpa ett beg. som varit med i en krock är väldigt väldigt liten. Som en tröst till alla som faktiskt köpt begagnat. Men visst, det gynnar ju verkligen företagen om alla köper nytt. Dåligt dock för privatekonomin och miljön.

• Miss Cee

Jag skulle väl snarare tro att det handlar om att folk inte ser händelsen som en "krock". Det behlver ju inte vara en större kollision, utan kan räcka med mindre saker. Och det behöver inte ens ha suttit ett barn i stolen vid tillfället, och då är det kanske lätt hänt att man inte tänker på att stolen har varit med om något...

• Miew
    LforLove skrev 2011-03-21 00:43:28 följande:
    Vi var med i en frontalkrock 27 dec, 3 stolar fick vi byta ut.
    Vi lämnade kvar de gamla i butiken när vi köpte nya så att se kunde kassera dom.
    Viggo & Gry & Veras mamma
Svar på tråden Vem säljer ett krockat babyskydd/bilstol???