Pappa G skrev 2011-03-31 13:32:58 följande:
Senast jag kollade var det dels hanteringen av ROT-avdrag och "tvingande" upplägg gällande andra konton. Det hade krävts en massa tilläggsverifikationer hela tiden för att få det rätt. Men det är möjligt att det fungerar bättre idag?
Jag ska gå från bokföring med bok/penna och jag vill ha det absolut enklaste. Behöver inga rapportsystem, analyser etc.
I princip hade en vanlig enkel excelkalkyl fungerat ypperligt, men det är ju tyvärr inte tillåtet.
I Visma SPCS Administration (fungerar både för Enskilda företag och AB) fungerar ROT avdraget kanon och fakturamallarna/betalningen/kraven går med "fördelningsautomatik" om du förstår vad jag menar med det.
I företagsinställningarna bockar man bara för att man håller på med ROT avdrag så "låses" funktionen upp.
("Låsningen" är för att dom som inte håller på med sånt ska slippa se funktionen)
Det är dock lite dyrare än Visma Enskild Firma. Men det här kanske kan vara ett alternativ?
http://www.vismaspcs.se/produkter/bokforingsprogram/visma-avendo-eekonomi?tab=funktioner Har dock ingen egen erfarenhet av detta.