slempropp och förlossning, prematur, lite tips tack!
min dotter föddes i 34+6 med spontan vattenavgång, värkarna startade en timme efter och sen var allt i rullnig. dom vet inte varför det startade, hade inga förvärkar, ingenting.
Är nu i vecka 30+1 och har fått för mej att slemproppen är på väg bort. Märkte det aldrig med dottern då jag har väldigt kraftiga flytningrar, men har igår och inatt haft lite rostfärgade/lätt orange/beige tjockare flytningar. som även hamnat på papperet. det är 13 mil till förlossningen, vill inte åka in i onödan för att bli kollad.
Ni som märkt av er slempropp, hur har den sett ut?
"Slemproppen kommer ofta ut som en slemliknande, lite kraftigare flytning. Den kan vara allt ifrån transparant, lätt gulaktig, beigefärgad, vara rosastrimmig eller blodig. Det är inte säkert att slemproppen kommer som en hel klump och det är därför inte säkert att du märker det. Utseendet kan variera stort och det är därför svårt att beskriva vad du ska leta efter."
detta är infon jag hittade. Om jag skulle ringa min BM senare (hon har telefontid på eftermiddagen) kan hon se om den börjat lossna med en gyn undersökning?