• Thessiss

Kissar igenom blöjan på natten!

Hejsan..

Min son som är 2½ år kissar igenom blöjan på nätterna...
    Är inte varje natt men det händer kanske 3-4 ggr i veckan...

Vet inte vad jag ska göra, börjar bli tokig på att det alltid luktar kiss i sängen...
    Byter alltid blöja innan han somnar.

Han äter en flaska välling innan han lägger sig och efter det byter jag blöja på honom..

Någon som har något tips på hur man kan undvika att han kissar ner sig på nätterna??

• Svar på tråden Kissar igenom blöjan på natten!
  • Super blondinen
    Thessiss skrev 2011-03-22 16:07:14 följande:
    superblondinen...
    Tack för tipset.. Men får detta verkligen plats i en liten blöja... Tyckte de verkade så stora skydden?!
    Helt klart värt att prova iaf =)

Kumari: Vi har användt både byxblöja och vanlig blöja.. Men det har läckt från båda =(

Våran son är en riktig storkissare, känns som han kissar flera liter typ Obestämd
    Hej de funkar kanon. Vi använde libero comfort fit nr 5 och de passa perfekt i längden och bredden var det samma som de små.

Syrran gjorde lika dant hon blev lika nöjd.
    Om du vill kan du maila dem om varu prov så får du varu prov så kan ni testa innan.
    Så gjorde vi.

Lycka till
  • Kumari

Har ni börjat pott-träna han? 

Tänkte om han skulle sätta sig på pottan innan han ska sova, så blir  blöjan kanske ente så full om natten?

• Carrie

Samma bekymmer här! Har gått upp till Liberos största vanliga blöja och är noga med att dra upp blöjan på magen så mkt det går och det har hjälpt. Men smart tips med vanlig blöja underst och sen byxblöja oxå, det kommer jag att testa om det läcker igen!

Äntligen! 1/11 08 föddes vår son!
  • Hanna1987

Prova att ta upp honom så han får kissa på natten eller byt blöjan på natten! Dubbla blöjor var det dummaste jag hört! 
    Förstår ni hur varmt och obehagligt det kan bli!? Usch! 

Tove 4/7-10 ♥
  • Super blondinen
    Hanna1987 skrev 2011-03-25 15:09:05 följande:
    Prova att ta upp honom så han får kissa på natten eller byt blöjan på natten! Dubbla blöjor var det dummaste jag hört! 
    Förstår ni hur varmt och obehagligt det kan bli!? Usch! 
    Det var därför jag tipsade om förstärknings skydd.
    De märker man inte ens av fatt man tror att man ska göra det.
  • ploten
    Thessiss skrev 2011-03-21 22:56:05 följande:

Hans blöjor är i storleken 11-25kg eller 12-25 kg beroende på märke...Han väger drygt 13 kg... Så större blöjor kan han inte ha tyvärr..

Det är precis det han kan! Vi hade samma problem med vår son i 2-årsåldern. Han vägde då ca 12 kg och hade på dagen Liberos stl 5, som är tänkt för 10-16 kg. Vi prövade att gå upp två storlekar på natten, dvs till Liberos stl 7 som är för 15-30 kg, den vanliga "tejpblöjan". Det såg väldigt roligt ut, för den var så fantastiskt stor på honom. Men från att ha läckt varje natt till att aldrig någonsin läcka var verkligen värt det! Det är mitt tips. Glad
  • jinxan

Samma här.. Vi gick över till en större storlek och till tejpblöja på natten.. :) Funkar utmärkt! Fast vårean problem var inte mycket kiss utan erektion så han kissade uppåt på natten ist..

Mamma till den finaste prinsen i världen..
  • Alexe
    Hanna1987 skrev 2011-03-25 15:09:05 följande:
    Prova att ta upp honom så han får kissa på natten eller byt blöjan på natten!
    Jag skulle också hellre börja ta upp honom för att kissa på natten. Men så kör jag ju ec och tycker att ju färre blöjor desto bättre :)

Vår ettåring börjar vrida sig och böka runt när han blir kissnödig på nätterna. Då går jag upp och sätter honom på pottan. Har med nåt undantag i månaden varit nattorr på det här sättet sen han var 4-5 månader gammal.
  • HannaE

Det finns även inlägg i tyg, avsedda som förstärkning till tygblöjor. Ett sådant inlägg kan man lägga i den vanliga blöjan.

Man lever så länge man lär.
  • Brallan84

Shit! 2,5 år o väger 13kg. Vår dotter ligger på 15kg o är 1,8år. Tungviktare alltså hehe. Nåväl, vi kör på Willy´s byxblöja(st.5), de har fungerat bäst för oss. Vi märkte att Pampers är tunn som toapapper och Libero släppte i ljumskarna när de fylldes så då läcker de ju ändå. Som nån annan sa, storlekarna ska man nog inte luras av vikten, se ist. till passformen och att de inte sitter FÖR tajt.

Lycka till!

Svar på tråden Kissar igenom blöjan på natten!