• vitaminen

Tvättar ni händerna efter att ni bytt blöja/hjälpt ert barn på toaletten?

Är nyfiken på om ni brukar tvätta händerna på er själva efter att ni bytt blöja eller hjälpt ert barn efter ett toalett besök. Svara gärna i tråden också.

mamma till 2
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tvättar ni händerna efter att ni bytt blöja/hjälpt ert barn på toaletten?
  • RosaNapp

Ja, alltid. Även om det bara är en kissblöja.
    Liksom när jag själv varit på toaletten... 

• vitaminen

Jag tvättar själv också alltid händerna efter blöjbyte, var intresserad att få höra hur andra gör eftersom jag sett många mammor och pappor som inte gör det och det tycker jag är snuskigt som tusan..!

mamma till 2
  • Alfonsina

Är det bajsblöja tvättar jag händerna innan nya blöjan tas på, vill inte ha otäcka bakterier på kläder och kropp.

• Knabbo

jag tvättar alltid händerna efter blöjbyte (med tvål), precis som när jag själv varit på toa... o har lite bakterieskräck så efter bajsblöje tvättar jag händerna o sen spritar dom...

• Labolina3

självklart alltid.....äckligt annars ju!

• lisadragon

Tvättar alltid vid bajs men kiss så kan det skippas..

Skulle jag alltid tvätta händerna efter pottbesök så skulle händerna bli helt trasiga då mina två barn är 2 år o 8 månader samt den andra är 15 månader, båda springer på pottan och den yngsta springer ibland 2 gånger på en timme.. Då kan även den store ha sprungit en gång och jag själv en gång..

Iof så hjälper jag bara att hälla ut kiss/bajs i toan sen blir det en tvättning av pottan och sen klart, när pottan tvättas blir mina händer också blöta av vattnet så hmm.. Jag kanske tvättar dom i vatten iaf :).

• Höstbebis2010
    Alfonsina skrev 2011-03-23 12:06:17 följande:
    Är det bajsblöja tvättar jag händerna innan nya blöjan tas på, vill inte ha otäcka bakterier på kläder och kropp.
    Samma här :)
Svar på tråden Tvättar ni händerna efter att ni bytt blöja/hjälpt ert barn på toaletten?