• Pärla

När kom ni in i era gamla jeans?

Som frågan lyder, när kom ni i era gamla jeans efter förlossningen?
    Kroppen förändras ju efter en graviditet och förlossning, och fast jag har 2-3 kg kvar till min ursprungsvikt, så har jag fortfarande svårt att komma in i mina gamla jeans, kan knäppa men då flyter valkarna fram Förvånad
    Miin dotter är nu 9 månader, och det verkar som att det tar lite mer tid för mina gamla jeans att förenas

Hur går det för er andra med vikten och " gravid magen " efter förlossningen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-22 15:13
    Glömde tillägga att jag gick upp 21 kg under graviditeten.

• Svar på tråden När kom ni in i era gamla jeans?
  • Josefiiijn

Mina höftben blev vidare efter förlossningen så låga jeans är ännu tighta fastän det gått snart 10 månader sedan förlossningen. De går väl aldrig helt tillbaka antar jag. Men jeans som var lite högre gick jag nog i genast.

junimamma.blogspot.com Ung mamma & Blivande fru
  • ELLEoClara

Fortfarande inte 22 månader senare.
    Drar en storlek större. 

• Louvre

åkte hem från bb i mina vanliga jeans men det betyder inte att det såg bra ut, haha även om jag kom i jeansen så var ju magen mjuk och putade ut ovanför linningen!  Det tog ett halvår innan det faktiskt såg bra ut.

Prinsessmor <3
  • Pärla
    Louvre skrev 2011-03-25 21:41:40 följande:

åkte hem från bb i mina vanliga jeans men det betyder inte att det såg bra ut, haha även om jag kom i jeansen så var ju magen mjuk och putade ut ovanför linningen!  Det tog ett halvår innan det faktiskt såg bra ut.

Hur mycket hade du gått upp?
  • Louvre
    Pärla skrev 2011-03-25 22:26:59 följande:
    Hur mycket hade du gått upp?
    14 kilo, med båda flickorna. Jag hade inga problem med att tappa vikt eftersom jag helammade men hängde inte med och ville inte bli fast på 6 månader. Inte så sexigt med tighta jeans och en hudvalk ovanför linningen...
    Prinsessmor <3
  • Louvre
    Louvre skrev 2011-03-26 08:42:30 följande:
    14 kilo, med båda flickorna. Jag hade inga problem med att tappa vikt eftersom jag helammade men hängde inte med och ville inte bli fast på 6 månader. Inte så sexigt med tighta jeans och en hudvalk ovanför linningen...
    "men huden hängde inte med" skulle det stå.
    Prinsessmor <3
  • Madisson

Kom i jeansen dagen efter förlossningen.Men jag gick iofs inte upp så mycket.

• milli79

Med sonen: ca 2mån efter förlossningen

Med dottern: ca 1mån efter

Gick upp ca 18kg med båda

• Ferrari72

Har bara läst TS. Jag hade mina vanliga jeans hela graviditeten. Och efter bebisen kommit hade jag dom som vanligt! Det var inga problem. Skulle aldrig ha på mej mamma-kläder.

• Ferrari72
    Louvre skrev 2011-03-26 08:42:30 följande:
    Jag ammade inte alls men gick ner i vikt alldeles utmärkt ändå!
  • BlommyNess12

Aldrig igen! Och tur är väl det, för jag vill inte vara en spinkig 17åring som jag var i mina gamla jeans, igen..

• AlexandraK

Efter bara ett par veckor. Gick upp 10 kg och gick ner allt väldigt fort. Men ett par byxor kom jag aldrig i. Jag tror det beror på att bäckenet vidgat sig.

• Fnollan

jag kan bara säga typ aldrig..haha.gick upp 14 kg men har 3 kvar som inte ger med sig. fast jag har inte försökt heller för den delen...

• peka

Efter några dagar, men jag gick inte upp många kilon... efter 2 veckor låg jag på minus 5 kg jämfört med inskrivningsvikten så jeansen är t.o.m lite stora.

• Valentine

Gick ifrån stl 28 i jeans till 30 efter första barnet. Jag gick aldrig ner till ursprungsvikten innan jag blev gravid igen, och nu när andra barnet är 6 veckor så kommer jag med nöd och näppe i stl 30. Skulle dock aldrig kunna ha dem på mig eftersom valken som hänger ovanför linningen är bedrövlig...Har f.ö. gett bort alla "28:or" eftersom kroppen såg helt annorlunda ut efter första barnet,  jag hade nog aldrig kommit i dem även om jag hade gått ner till urpsrungsvikten.

Svar på tråden När kom ni in i era gamla jeans?