• Mrs N

Kommer nog inte vaccinera min bebis alls!

Jag och min man väntar barn när som helst och har hittat oroväckande mycket information om vaccinationer och huruvida de kan vara rent hälsofarliga för bebisar och barn. Titta bara på ex svininfluensa-vaccinet som nu gjort många barn sjuka :(

I japan har plötslig spädbarns död i princip försvunnit sedan de slutat vaccinera barn under 2 år.
    Anna Wahlgrens son dog av difteri, trots att han var vaccinerad emot just difteri.
    Vaccin innehåller många olika gifter som vi inte vet vad de gör med kroppen.
    Plötslig spädbarnsdöd är vanligast vid 3 månaders ålder och vad händer då? Jo vaccin!

Borde vi inte vara mer medvetna om vad det är sjukvården injicerar i våra barns små kroppar?

www.alternativjournalen.se/obesprutat

http://www.naturligagrejor.se/PDFer/varforduskallundvikaatttavacciner.pdf

Här är lite länkar som jag läst på.
    Finns det fler som tänker som jag? Någon som vi tänk låta bli att vaccinera barnen helt, iallafall de första året?
    Snälla inga påhopp om hur jag tänker, utan läs gärna informationen och ge en åsikt men ingen pajkastning här.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-22 18:42
    Tack alla som svarat hittills! :)

Har fått massa tips och information från er som är för vaccination. Tack!
    Nu vill jag höra från dem som tänker som jag och har haft samma funderingar. Finns ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-10 17:32
    Jag har inte läst hela tråden då den spann iväg rätt fort då jag startade den och har inte kunnat läsa ikapp över 200 sidor.
    Jag vill tacka alla som engagerat sig och skrivit svar samt tagit upp frågeställningar.
    Vill meddela att vi låtit vaccinera vår son och kommer fortsätta göra det.
    Ang min referens till AW så vill jag understryka att jag varken stödjer henne eller godkänner hennes metoder.

• Svar på tråden Kommer nog inte vaccinera min bebis alls!
  • Pallas
    Stumpan88 skrev 2013-01-09 10:16:18 följande:
    Jössses. Att vaccinera sina barn.. Det är upp till var coh en förälder. Jag har länge besultat att min dotter inte ska vaccinera sig. VI BOR I SVERIGE! :) 

Har idag till och med blivit kallad till möte "varför jag inte vill vaccinera min dotter".

- Jag vill inte spruta in gift i min dotter. Tur alla andra föräldrar gör det, då slipper jag :) 

Tänk på att vara kritisk! Läs, kolla internet o s v. TA DÄREFTER ditt/ert beslut. 

Det här resonemanget var ju verkligen ett under av logik...
  • Jessi08

Jag håller med stumpan.Här ska det inte heller Sprutas in gift.Helt omoraliskt och onödigt.

• tricis

Sitter nu och letar info om detta, jag är kluven sonen har fått en spruta.. Det köndes inget vra i mitt hjärta och gör fortfarande inte, det kanske inte är värdelöst men är det verkligen bra för barnet när det är så litet? Varför vaccinerar man inte barn när de blivit äldre? Många funderingar alltså.. Men man får ju höra att man är dum i huvet som förälder att man ens tveka på vaccinationsprogram...

• Flickan och kråkan
    tricis skrev 2013-03-06 21:08:52 följande:
    Sitter nu och letar info om detta, jag är kluven sonen har fått en spruta.. Det köndes inget vra i mitt hjärta och gör fortfarande inte, det kanske inte är värdelöst men är det verkligen bra för barnet när det är så litet? Varför vaccinerar man inte barn när de blivit äldre? Många funderingar alltså.. Men man får ju höra att man är dum i huvet som förälder att man ens tveka på vaccinationsprogram...
    Det gjorde man i Japan. Man sköt upp vaccinationer av barn tills de var 2 år. Resultat? Svåra utbrott i exempelvis kikhosta med många dödsfall, och inte sjönk dödsfallen i psd heller - tvärtom ökade de aningens.
  • Dahlslin

Jag kommer då verkligen vaccinera min lille plutt. Tycker även det borde införas vac. mot Tbc i det frivilliga vaccinations programmet. Jag har hört många som fått det nu. Dels eftersom folk reser mycket men även för att det är hög trafik till Sverige. Vi har fått skjuta på vaccineringen nästan 1,5 månad för att han varit sjuk så mycket. Fasa för att han skulle få nåt allvarligt (rs är avklarat för nu). Jag skulle verkligen vilja statistik på siffror över hur många barn som fått men av vac. sprutor.

• tricis

Jag kommer vaccinera mina barn, MEN jag väljer ändå att läsa på. Behöver du statistik så är det inte så svårt att använda google.
    Det finns barn som varit vaccinerade mot sjukdomar och ändå fått sjukdomen. Tex så skyddar inte stelkramp hur länge som helst utan barnet behöver ändå ta rn spruta till om något skulle hända tex bli biten.

• Tinzii3

Vänta åtminstone några år , helst efter 3 års ålder, be om rent vaccin och i omgångar där man bara blir vaccinerad mot en sjukdom i taget!

• Wilmis07

Fy vilket vidrigt uttalande stumpan. Att andra vaccinera så slipper jag. Åh ja hade ditt barn drabbats av någon av sjukdomarna många vaccinerar mot hade jag bara ryckt på axlarna och sagt ja dom får skylla sig själv.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012 Alvin 131226♥♥
  • lilian91

Jag hoppas att ni som väljer att inte vaccinera era barn förstår vad det gör med barnens valmöjligheter i livet. Om de någon gång vill flytta utomlands eller till exempel jobba inom sjukvården är de ganska illa ute. Att som sjukvårdspersonal inte vara vaccinerad är något av det dummaste man kan göra mot både sig själv och sina patienter, då man mycket väl kan råka smitta och bli smittad av utsatta patienter.

Svar på tråden Kommer nog inte vaccinera min bebis alls!