• Xay1de

Vanlig förkylningsfeber eller problem med livmodern? Hjälp!

Har en nyfödd fröken hemma (en vecka gammal) och jag har sen i förrgår haft feber och varit hängig. På BB var det flera olika BM som klämde på magen och sa att livmodern dragit ihop sig jättebra och att det knappt märktes att jag varit gravid.

Jag vet ju dock att man ska vara uppmärksam på feber och om avslaget förändras. Jag har absolut inte ont i magen och avslaget varierar från dag till dag, vissa dagar mer, andra nästan inget alls, så jag vet inte om jag blöder mer (inatt har jag dock blött en del).

Samtidigt är äldsta pojken och maken dunderförkylda med feber och hosta, även jag är småsnorig och har lite rethosta.

Hur vet man om det är förkylningsfeber eller livmodern som inte dragit ihop sig som den ska?

• Svar på tråden Vanlig förkylningsfeber eller problem med livmodern? Hjälp!
  • anju79

Du kan få feber när mjölken rinner till. Jag fick det med båda mina barn. Om det har med livmodern att göra så får du ont i magen o illaluktande avslag.

• Josefiiijn

Jag fick feber och det var en infektion i livmodern så jag hamnade att få dropp några dagar. Åk till hälsostationen och be dem ta infektionsvärdet så får du veta hur det ligger till.

junimamma.blogspot.com Ung mamma & Blivande fru
  • santana01

Jag vill inte skrämmas, men jag fick bara feber (inte särskilt ont i magen eller illaluktande avslag) och det visade sig att jag hade en infektion i livmodern. Så jag tycker du borde ringa gynakuten och höra med dem i alla fall.

• Xay1de

Jag ringde till gyn som hänvisade mig till förlossningen eftersom jag är såpass nyförlöst och hon sa att det inte var någon fara. Det kan ibland öka på lite för att sen minska och så öka igen. Som sagt, både gubben och äldsta sonen är febriga och jag har varit förkyld och hängig

• Xay1de

Ja, däremot har förkylningen blivit tio gånger värre...Hosta, feber och rinniga ögon. Men jag blöder iaf mer normalt nu...

Svar på tråden Vanlig förkylningsfeber eller problem med livmodern? Hjälp!