• Tezzii

Några frågor...

Jag och min sambo har precis börjat vår resa som förhoppningsvis skall sluta med ett plus. Vi har valt att vända oss till AVA kliniken på Åbo eftersom vi inte ville vänta på den långa väntetiden som är här i Sverige. Dessutom var det en hel del andra krav som vi inte uppfyllde för att få göra äggdonation...
    Men jag har en fundering, när vi pratade med kliniken på Åbo berättade dom att jag kan göra alla undersökningar som behövs här i Sverige efter att jag varit på ett första besök hos dem. Men var skall jag vända mig? Jag antar att läkaren jag redan har inte tänker hjälpa oss eftersom vi inte uppfyllde alla krav som finns. Han var ganska tydlig med att säga att vi gör ingenting för er just nu utan ni är välkommna tillbaka 2012. 
    Så som sagt var skall jag vända mig för att få göra undersökningara som behövs?  

• Svar på tråden Några frågor...
  • Lie71

Hej Tezzi.

Vet ej om du bor i Stockholms området, men jag går till Hagsätra Kvinnoklinik. han skriver om recpten som man får i Åbo till svenska recept och tar alla prover. Sen använde vi Stockholms Stads Familjerådgivning för det psykologiska utlåtandet, man sparar pengar på det . Din sambo kommer få en remiss för sperma prov och det är bara att han kontaktar Androrlogen på Huddinge Sjh och gör testerna. De skickar provsvaren direkt till Åbo.
    Vi väntar bara att få komma till Åbo nu när de har hittat en donator. Vi har Mika som läkare där. De har ett väldigt bra bemötande och bra service tycker vi(jag och min sambo)

Lycka till.
    Lie1

• Tezzii

Tack så mycket för tipsen, vi bor i Västerås så det är en timme till Stockholm ungefär så funderar på att kontakta den kliniken.
    Vad skönt att höra att ni är nöjda med kliniken på Åbo, jag tycker det verkar smidigt eftersom dom pratar svenska där. Plus att min sambo är från Finland så det var ett naturligt val för oss.
    Hoppas er väntan på en donator går fort så ni kan komma igång.
    Vi skall boka in ett första besök nu i vår.

Svar på tråden Några frågor...