Fostervattensprov.
Ska göra fostervattensprov Tisd 29/3.Väntar barn nr 4.Första ggn jag gör detta.Någon som gjort..Hur upplevde ni provet?
Ska göra fostervattensprov Tisd 29/3.Väntar barn nr 4.Första ggn jag gör detta.Någon som gjort..Hur upplevde ni provet?
Jag har gjort sommaren 2009. Jag var jätterädd innan, men för mig var det ingenting!
Det kändes inte, jag lovar! Dom tvätta magen, jag fick se bebis på en ultraljudsskärm sen stack dom in en tunn nål och det kändes inte alls, kanske som ett pyttestick precis i huden men inget mer. Det kom nån droppe blod när nålen drogs ut, jag fick se lille bebis röra sig lite till och sen var det över.
Det hemska var absolut inte ingreppet utan att grubbla över riskerna (sticka barnet, missfall osv)och att vänta på beskedet. De var så noggranna och höll koll på den lille hela tiden så risken är nog obefintlig att den blir stucken och missfallsrisken är ju med ganska mycket mindre nu än vad som kan hittas i informationen. Beskedet fick jag 4 dagar efter tror jag.
Lycka till!
Tack så mkt för ditt svar det lugnade mig massor )
Jag gjorde ett nu 8 feb! Det kändes som ett stick ungefär! Lite läskig sugkänsla tyckte jag ner de sög ut fostervattnet. Mästa oron var så klart över MF risken. Jag läckte lite fostervatten i 2 dager men sen slutade det. Nu är jag gravid i v23 och har kollatt att bebisen mår bra och det finns gått om fostervatten.
Gjorde testet på en tisdag och svaret kom på en fredag.Så det tog 4dagar.
Lycka till!
Tack så mkt för era fina svar..jo..hoppas på snabbt svar..samt att Bebben är Ok..Och att inget händer givetvis med honom/henne.Min sambo vill inte veta könet..men det ska jag..hehe..
Lycka till med era graviditeter.. Kram