• Afla

När fick ni som begärt havandskapspenning besked?

Hej
    Undrar hur lång tid det tog för er innan ni fick veta om ni fick (eller inte fick) havandeskapspenning(graviditetspenning?

Ni får gärna skriva vad ni arbetar med och om ni fick det beviljat eller inte.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När fick ni som begärt havandskapspenning besked?
  • She is Me

Det tog exakt vad handläggningstiden var då, vilket var 30 dagar (om jag inte minns fel)  den gick igenom,  men blev sjukskriven innan den började och till BF så jag behövde aldrig begära ut några pengar.

Google is my friend ♥
  • snoozen

Med första barnet tog det lång tid, över 7 veckor, då hade jag redan gått hem från arbetet. (Arbetar som sjuksköterska på en hjärtavdelning, där kan man inte arbeta höggravid).
    Med andra barnet tog det prick en vecka från att jag skickade in ansökan till att jag hade beskedet i min brevlåda  

• skånegås

4-5 veckor efter att ha ringt och frågat.. fick svar dagen efter att jag hade sökt ifrån...

• Mirilla

3-4 veckor, Jobbar som uska på ett äldreboende med tunga lyft. Inget problem att få igenom.

• InaLo

Det tog 18 dagar men det bara för att jag hadde vägarna för bi på Fk angående ett annat ärende och då sa hon att det var beviljat. Jag skickade in ansökan 4mars och var på fk den 22mars. Men jag har fortfarande inte fått något brev från dem. Men atar att de kommer snart.
    Du kan ju alltid prova att ringa och kolla om du är otålig.
    Jag jobbar som USK natt på ett äldreboende.

• Afla
    InaLo skrev 2011-03-24 15:07:28 följande:
    Det tog 18 dagar men det bara för att jag hadde vägarna för bi på Fk angående ett annat ärende och då sa hon att det var beviljat. Jag skickade in ansökan 4mars och var på fk den 22mars. Men jag har fortfarande inte fått något brev från dem. Men atar att de kommer snart.
    Du kan ju alltid prova att ringa och kolla om du är otålig.
    Jag jobbar som USK natt på ett äldreboende.
    Nä jag är inte orolig, chefen skulle skriva i papprena i veckan så jag har inte skickat in dem än.... Var bara nyfiken på hur lång tid det tar för dem flesta. Dagis vill helst veta innan 1 maj, så jag får väl hoppas på att få svar innan dess...
  • Mrs N

2 veckor och nån dag bara. Arbetar som butikschef på möbelvaruhus med tunga lyft dagligen. fick beviljat :)

• Afla
    Mirilla skrev 2011-03-24 15:03:59 följande:
    3-4 veckor, Jobbar som uska på ett äldreboende med tunga lyft. Inget problem att få igenom.
    Hur beskrev du dina tunga lyft?
  • Anna o Leia

Fick det beviljat dagen efter min dotter fötts... och då hade jag ansökt redan två gånger(fick avslag första gången)..vilka idioter säger jag bara

• adnil87

jag gjorde en ansökan, fick avslag. gjorde en överklagan, fick avslag och nu har jag skickat in en 3e gång...
    är dick sjukskriven nu ist men iaf.
    jag jobbar som städare. hemma hos folk i privata hem, tunga lyft, böja sig hela dagarna, släpa på massa städmaterial fram o tillbaka, ut med tunga mattor, i och ur bil, stressigt, ingen tid till rast/vila, mm. men det ansågs inte vara Nog fysiskt påfrestande arbete...

hoppas ni andra har tur!

~BF 2011-07-16~
Svar på tråden När fick ni som begärt havandskapspenning besked?