• ErikaL

Pris på ersättning?

Jag har i min enfaldhet trott att priset på ersättning följer en någonlunda enhetlig prisnivå och har därför köpt ersättning i vår lokala Konsum butik. Deras prissättning på livsmedel är helt ok, nån krona dyrare än storköpen. Men när jag kom iväg till Coop forum idag fick jag en total chock... Där kostade ett paket nan1 28kr, hemma kostar det 56kr!!! Altså de tar det dubbla i vår Konsum butik!!!!!!!!!!!!!! Jag känner mig helt bedragen. Hur i helvete tänker de med en sånn prissättning.? Vad kostar ett paket på andra ställen typ Willys eller Ica maxi?

• Svar på tråden Pris på ersättning?
  • Labolina3

28 kr....var väl ett mindre paket???? Så billigt är det väl ingenstans, kring 56 kostar det här oxå, nan ha 1 är dyrare...

• älskarlivet81

28 kr kan väl inte stämma för ett stort paket?
    Här kostar nan 1 runt 55 kanske och nan 2 runt 100 (då där är två påsar i)

• yes79

NU vet jag inte vad NAN kostar, men Babysemp2 7,3 liter (stora paketet) kostar ju minst 90-100 kr både på Willys, ICA Maxi och City Gross, kan inte tänka mig att det mindre paketet kan kosta mindre än 50 kr någonstans heller.

28 kr låter ju jättelite! Har dock aldrig kollat på Coop Forum på ersättning!

• hemligt gravid

28kr!? Hade de rea eller!? Vi köper BabySemp2 Lemolac, 4 liter på ICA MAxi för 56 eller 64 kr (minns inte riktigt).

• Sscchh

Nu vet jag inte om Nan, men i vissa fall kan skillnaderna va jätte stora. Köpte sinlac gröt för runt 80kr på apoteket ända tills jag hittade den på Willys för ca:39kr. I nästan alla andra affärer är priset runt 40 kr. Trodde först apotekets var större, men nej...det är samma förpackning :S  Förstår inte varför apotekets är så dyr, de kunde inte heller svara på det. 

• ErikaL

Då verkar det nästan som om det är Coop dom har avikande pris fast åt rätt håll då Det är exakt lika dana paket med två påsar i. Jaha, då får jag hamstra lite där då!!!

• älskarlivet81
    ErikaL skrev 2011-03-25 21:13:13 följande:
    Då verkar det nästan som om det är Coop dom har avikande pris fast åt rätt håll då Det är exakt lika dana paket med två påsar i. Jaha, då får jag hamstra lite där då!!!
    Fast det måste vara just det coop som har avvikande pris.. Vi handlar alltid på coop och här kostar ett paket nan 1 ca 55 kr..
Svar på tråden Pris på ersättning?