Extremt tidigt födda barn, se hit!
Hej!
Jag har nu en flicka som blir 5 månader på måndag, korrigerad ålder nu 7 veckor. Hon kom till oss med dunder och brak i graviditetsvecka 26+1, man vet inte varför, bara att jag hade en infektion i nedre regionen, men inte exakt vart och vad detta berodde på! Hon föddes på natten den 28e oktober 2010 och vägde bara 892 gram, jag minns det så väl, och precis som många av er andra var detta ett trauma i mitt liv, jag har tagit det otroligt hårt, och det är först nu jag söker "andra" prematurföräldrar. När förlossningen startade var det ingen på förlossningen som riktigt trodde på mig då jag bet ihop bra, men det gjorde ont och jjag berättade precis vad jag kände, trots det så fick jag ingen syrgas förens 15 minuter innan ankomsten! Men jag är så tacksam att jag överhuvud fick en dotter, det är inte alltid så självklart, hon är provrörsbefruktad!
Först och främst så var förlossningen jobbig, när den väl var över så var det ständigt oroligt kring vår dotter, en oro som aldrig riktigt släppte taget, och den finns än idag! Men nu när vi väl är hemma igen så är det separationsångesten som är svår till råga på allt, separationsångesten från personalen, de blev ju som en extrafamilj då vårdtiden var så lång!
Nu söker jag andra prematurmammor att prata med och få en fin kontakt med! Kanske träffas med? Jag är öppen för allt! Extra roligt om ni bor i Uppsala-Gävle trakten, jag bor mittemellan, men all kontakt är välkommen!
Må så bra.. Kram