• Kimona

Alla påstår att jag är dum i huvudet som vill ha de namnen

Jag har alltid sagt att får jag tvillingpojkar vill jag att de ska heta 'Fred och George'.
    För mig betyder de namnen mycket, då jag under nio års tid av mobbning fick min fristad i att läsa Harry Potter och "låtsas" att jag var med i en familj där.

Det var typ min ENDA tröst och att få komma bort i den världen rädda mig från att göra mycket dumt.
    Mina favoritkaraktärer var bland annat tvillingarna Fred och George.

När folk fått reda på detta har de sagt att jag är dum i huvudet som vill ge mina barn de namnen. Till och med min MAMMA sa det.

Några har tyckt att jag bör söka hjälp för att det är något fel på mig :(

Jag blev uppriktigt sagt väldigt ledsen och förstår inte VARFÖR de säger så.

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Alla påstår att jag är dum i huvudet som vill ha de namnen
  • Laura03

Jo kanske på em bebis men på en äldre herre på 85-90 år låter det bra

• Kimona
    Laura03 skrev 2011-03-29 21:46:55 följande:
    Jo kanske på em bebis men på en äldre herre på 85-90 år låter det bra
    haha ja kanske det :P
  • SillaLóa

Jag tycker att Fred och George är fina och bra namn. Inga konstigheter.

• Marsflickan80
    Kimona skrev 2011-03-26 13:20:19 följande:
    Jag har alltid sagt att får jag tvillingpojkar vill jag att de ska heta 'Fred och George'.
    För mig betyder de namnen mycket, då jag under nio års tid av mobbning fick min fristad i att läsa Harry Potter och "låtsas" att jag var med i en familj där.

Det var typ min ENDA tröst och att få komma bort i den världen rädda mig från att göra mycket dumt.
    Mina favoritkaraktärer var bland annat tvillingarna Fred och George.

När folk fått reda på detta har de sagt att jag är dum i huvudet som vill ge mina barn de namnen. Till och med min MAMMA sa det.

Några har tyckt att jag bör söka hjälp för att det är något fel på mig :(

Jag blev uppriktigt sagt väldigt ledsen och förstår inte VARFÖR de säger så.

Vad tycker ni?
    Skit i vad andra säger, det är dina barn och du döper de till det du vill. Jag kan i och för sig tycka att man inte skall döpa sina barn till alltför spacade namn men Fred och George tycker jag är gulligt :)
    De som säger att du är dum i huvet pga en sådan grej är inte värda att kallas för vänner. Kör ditt eget race och bry dig inte om dom! Jag förstår inte hur de kan säga det efter att du berättat vad namnen betyder för dig, men folk är ju som de är. Bry dig inte, eller... försök att inte bry dig

KRAM!
  • Kimona
    Marsflickan80 skrev 2011-03-29 21:53:37 följande:
    Skit i vad andra säger, det är dina barn och du döper de till det du vill. Jag kan i och för sig tycka att man inte skall döpa sina barn till alltför spacade namn men Fred och George tycker jag är gulligt :)
    De som säger att du är dum i huvet pga en sådan grej är inte värda att kallas för vänner. Kör ditt eget race och bry dig inte om dom! Jag förstår inte hur de kan säga det efter att du berättat vad namnen betyder för dig, men folk är ju som de är. Bry dig inte, eller... försök att inte bry dig

KRAM!
    Mamma påstår ju att jag inte ens varit mobbad trots att hon vet om allt som hände på den tiden, så hon förstår inte att de vrkligen betyder mycket för mig.
    Jag är bara "besatt, dum i huvudet och bör söka psykisk vård för att jag vill ha de namnen".

Jag försöker att inte bry mig, men det är svårt när det gäller familjen.

Tack :)
  • festia
    Kimona skrev 2011-03-27 18:55:46 följande:
    Ja visst är det töntigt xD
    Får jag fråga vilket namn? :)
    Luna. Tycker det är ett skitsnyggt namn med enkelt uttal plus att Luna är en av mina favoritkaraktärer i Harry Potter
  • Marsflickan80
    Kimona skrev 2011-03-29 21:58:36 följande:
    Mamma påstår ju att jag inte ens varit mobbad trots att hon vet om allt som hände på den tiden, så hon förstår inte att de vrkligen betyder mycket för mig.
    Jag är bara "besatt, dum i huvudet och bör söka psykisk vård för att jag vill ha de namnen".

Jag försöker att inte bry mig, men det är svårt när det gäller familjen.

Tack :)
    Hej igen,

jag förstår att det är svårt att inte bry sig när det är inom familjen. Ursäkta för att jag säger detta men vad har din mamma för problem egentligen som uttalar sig så respektlöst mot dig? Jag känner inte din mamma/familj så det är svårt att råda men har du provat med att säga att du blir ledsen när de håller på så här? Testa att säg: jag kan förstå att dessa namn verkar konstiga för er men jag tycker om de och har bestämt mig. Har ni åsikter om saken behåll dessa för er själv. Försöker de ändå att tracka dig så säg stopp. Lycka till!

Kram 
  • Kimona
    Marsflickan80 skrev 2011-03-31 20:25:17 följande:
    Hej igen,

jag förstår att det är svårt att inte bry sig när det är inom familjen. Ursäkta för att jag säger detta men vad har din mamma för problem egentligen som uttalar sig så respektlöst mot dig? Jag känner inte din mamma/familj så det är svårt att råda men har du provat med att säga att du blir ledsen när de håller på så här? Testa att säg: jag kan förstå att dessa namn verkar konstiga för er men jag tycker om de och har bestämt mig. Har ni åsikter om saken behåll dessa för er själv. Försöker de ändå att tracka dig så säg stopp. Lycka till!

Kram 
    Jag har inte konfronterat henne med just namnen, men med andra saker har både hon och min styvfar skrattat mig rakt i ansiktet
  • Marsflickan80
    Kimona skrev 2011-03-31 22:21:56 följande:
    Jag har inte konfronterat henne med just namnen, men med andra saker har både hon och min styvfar skrattat mig rakt i ansiktet
    Ja, så är det ibland. Familjemedlemmar är inget man själv väljer, däremot så är det man själv som väljer hur mycket man skall umgås med dem. Jag tycker att för din egen skull bör du inte umgås med dem mer än nödvändigt, de verkar inte särskilt upplyftande och stödjande. Obs! detta har jag baserat endast på det du skriver på forumet, vilket ju är en sidas version...

Lycka till med allt! 
  • Kimona
    Marsflickan80 skrev 2011-03-31 23:16:17 följande:
    Ja, så är det ibland. Familjemedlemmar är inget man själv väljer, däremot så är det man själv som väljer hur mycket man skall umgås med dem. Jag tycker att för din egen skull bör du inte umgås med dem mer än nödvändigt, de verkar inte särskilt upplyftande och stödjande. Obs! detta har jag baserat endast på det du skriver på forumet, vilket ju är en sidas version...

Lycka till med allt! 
    mjo men det är inte så lätt. Har bara haft mamma sen jag var 12
  • Laura03

KimOfDarc
    Det är inte dig det är fel på utan de som provoceras av att du har en egen fri vilja och som vågar stå upp för vad du tycker och tänker.

• alvide

Det ju vanliga och inga konstiga namn.
    Lita på dig själv!

• Mabaja

Jag tycker inte att det är nå konstigt med de namnen! Kör på de! Det är dina barn, inte någon annans.. :)

Vi fick en hel del skit, speciellt av min kusin, när vi gick ut med namnet Wilda.... Min kusin sa "wilda kan hon inte heta, det är inget namn- wilma ska det vara"... Sen får vi visserligen höra mycket "Wilma" och jag är tydlig med att det minsann är ett D i mitten och inte ett M.. :)

Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Marsflickan80
    Kimona skrev 2011-04-01 00:15:17 följande:
    mjo men det är inte så lätt. Har bara haft mamma sen jag var 12
    Självklart är det inte lätt, oftast älskar och behöver man sin familj även fast de är jobbiga, dumma osv. Det du måste fundera på är vad du egentligen mår bäst av

- att träffa din familj oftare och bita ihop när de är elaka mot dig
    - att träffa din familj mer sällan och sakna de mer

Tänk på vad är bäst för dig - på sikt
Svar på tråden Alla påstår att jag är dum i huvudet som vill ha de namnen