• Etl1

Ni som slutade amma tvärt????

Jag har haft en flaskvägrare här hemma nu i sex månader. Någon gång har det fungerat att pappan har gett ersättning men bara ett fåtal gånger.
    Igår slutade jag amma tvärt på råd av en dietist. Så länge min dotter vet att bröstet är tillgängligt så tar hon nämligen inte flaska. Så¨igår när jag testade flaskan så tog hon den äntligen.. 100ml fick hon i sig. Sedan igår har hon endast ätit 30, 60, 70 ml vid varje måltid. Alltså inga stora mängder.. är det vanligt att det blir så i början? Blir jätte orolig men hon verkar nöjd mellan måltiderna. Hon har aldrig varit stor i maten på grund av hennes hjärtfel som hon har men så lite mat verkar väldigt lite?

Ska ringa dietisten på måndag och fråga men så länge frågar jag här =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-26 18:10
    *puffar*

• Svar på tråden Ni som slutade amma tvärt????
  • Finesse

Äter hon nåt annat än ersättning/bröstmjölk?

Jag tycker det låter lite med tanke på att min son som är 1 månad äter ungefär 140 ml.. 

Ebba 071228, Hampus 110225
  • Etl1
    Finesse skrev 2011-03-26 14:39:01 följande:
    Äter hon nåt annat än ersättning/bröstmjölk?

Jag tycker det låter lite med tanke på att min son som är 1 månad äter ungefär 140 ml.. 
    Vi ger henne lite smakportioner bara. 3 "isbitar" pureoch lite frukt. någon gång per dag.
    Ja.. det är lite men jag tänkte om det är så för att hon håller på att vänjer sig vid smaken kanske? Hon är mjölkallergiker så hon får Pepticate som inte smakar så jättegott.
Svar på tråden Ni som slutade amma tvärt????