• Nojnen

Namnförslag tilltalsnamn, mellannamn

Vi vacklar hit och dit när det gäller namn till vår son (som ha BF i maj). Namnen kommer dels från min sida av släkten, dels från min mans sida. Leo är det tilltalsnamn vi har valt till sonen. Erik är ett släktnamn från min sida. De andra namnen kommer från min mans sida. Det är också dessa namn vi velar mellan eftersom de inte har något givet släktnamn. Valentin kommer från min mans morfar, Karl heter min man själv + hans farfar, Arne heter min mans pappa. Vad tycker ni? Vilka namn passar och låter bäst ihop?

Mirakel kan ske, ge inte upp hoppet! Gravid med första barnet, BF 4 maj 2011
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Namnförslag tilltalsnamn, mellannamn
  • Dixie

Leo Erik Valentin hade jag valt - Valentin var sött och snyggt med ett lite längre namn

• IsDimma

Valentin.

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Von Ellsen

Jag tycker att Leo Karl Valentin låter fint, men jag förstår ju att ni vill ha namn från båda släkterna....

Svårt, för de passar alla bra ihop...=p Blir fint vilket ni än väljer.

• Nojnen

*puffar* för fler åsikter

Mirakel kan ske, ge inte upp hoppet! Gravid med första barnet, BF 4 maj 2011
  • cherrycupecake83

absolut det först nämnda! det det var rent ut sagt gör fint!

• happy 78

det första kändes bäst när man säger det men å andra sidan så använder man sig ju inte av andranamnen så då tycker jag ni ska ta de namn som era absolut käraste släktingar har för att göra de glada.

• snag

Vad som låter bäst beror på vad ni heter i efternamn - om ni har ett tvåstavigt efternamn med betoning på första eller båda stavelserna så tycker jag inte att sista förslaget blir så vackert, då har alla ord samma satsmelodi om du förstår. Det första förslaget är fin och även det andra, om ni kallar honom Karl Erik LEO

lycka till! 

• kickan89

Helt klart första alternativet :) Jättefint :)

Svar på tråden Namnförslag tilltalsnamn, mellannamn