• dilsan

Ingen ÄL trots Pergotime... orolig :-( kan sprutor funka?

Hej!

Jag slutade efter ca 10 års pillerätande med mina p-piller för cirka 7 månader sen. Har sedan dess inte fått mens och alltså heller ingen ägglossning. Min gyn säger att det beror på min "hormonsammansättning", men det är inte PCO. Och att det inte har något med p-pillerna att göra. Jag hade regelbunden mens i flera år innan jag började med p-piller, men det är ju länge sen nu...

Jag har fått prova en dubbelkur med pergotime med den hände ingenting, inga ägg blev över 10mm. Så gyn sa att jag inte är mottaglig mot pergotime. Ska snart börja med sprutor, menopur.

Men jag är så orolig. Är det stor risk att det inte funkar med sprutor heller? Isåfall funkar ju inte IVF heller så då är det ju rätt kört... Jag börjar bli rädd att jag inte kan få barn. Någon som har varit med om liknande? tack!

• Svar på tråden Ingen ÄL trots Pergotime... orolig :-( kan sprutor funka?
  • dilsan

Wow, 10 befruktade ägg! Det var ju helt otroligt bra! Och vad skönt att allt funkade smidigt. Håller tummarna inför 6 mars

• dilsan

Närmar sig testdag nu... Spännande! Hur mår du? Har det gått bra allting?

• dilsan

Jaaaa!!! Åh stort grattis! Ni har världens bästa upplevelse framför er!

Och du - våga glädja dig nu. OM något mot förmodan skulle gå galet så blir man ju inte mindre ledsen oavsett hur man har tänkt innan! Så njut, gläd er, ut och köp en liten söt body som ska vara första plagget. Så glad för din skull, hurra!

Hehe, noterar dock att du tjuvstartade testandet det gjorde jag med kan jag ju erkänna (jag plussade på BIM-3tror jag det var)

• dilsan

Åh, jag sitter och ler här på bussen. Det är så himla härligt när några som har längtat och väntat får bli med barn!

• annahojn

Tack fina!

Känns helt fantastiskt, trots att jag ännu inte fattat riktigt. Kommer att bli ett UL i slutet av mars för att kolla att räkan hamnat rätt! Helt galet!

Jag fick dispans från min sambo att testa 2 dagar i förväg, bara för att slippa ta resultatet en arbetsdag! Väntan var det väl värt, testade på ruvardag 17, då blev det ett tydligt plus och inget halvgenomskinligt svårnoterat spökstreck. :)

Hur går det för er, allt flyter på? Förresten vart gick du på mödravård?

• annahojn

Hej igen och hoppas att allt är bra med dig och lilla familjen. Igår var vi på VUL, fantastiskt att få se det lilla tickande hjärtat på ett 15mm foster. Allt såg bra ut, otroligt skönt att se. Har skrivit in mig på solna mödravård och är beräknad till 5/11.

• dilsan

Hej! Oj vad länge sen jag skrev här. Hur mås det? Tänk att du snart är halvvägs! Tiden går sååå fort

Apropå det har jag snart varit hemma halva min föräldraledighet, tiden går verkligen fort. Älskar att vara hemma med lillen men nu på sistone har jag faktiskt börjat längta lite efter att jobba också. Absolut inte så att jag vill börja nu men det finns ett litet sug efter att liksom prestera och känna att man uträttar något

• annahojn

Hej, vad kul att höra av dig. Japp, nu e vi halvvägs och vi var på RUL häromdagen, allt såg bra ut och det blir en grabb. Häftigt att få se en sån bra bild. Tiden går verkligen jättefort, snart är det dags, och med tanke på hur dåligt man mådde för ett år en lika bra mår mår man ett år senare. Häftigt att det kan förändras så. Mår i övrigt superbra, har börjat känna sparkar, magen syns knappt, väger fortfarande mindre än vad jag gjorde när jag blev gravid, men annars inga krämpor. Ser verkligen fram emot att bli mamma.

Hur går det för er, hur gammal har sonen blivit, 6 månader? Får ni sova på nätterna? Ha det bra så länge!

• dilsan

Hej hallå! Hur mås det? Antar att det syns rätt tydligt nu

Här är det finemang! Lillen är snart 7 mån och värdens gladaste och gulligaste bebis! Skrattar massor och är väldigt rörlig. Fått sina första små tänder. Tiden går så fort, måste vara för att man har så roligt!

Hoppas du har det bra!

• annahojn

Hej, det var längesen, hoppas att allt är fortsatt bra med er, med mig är det alla tiders. Jag har mått hur bra som helst, lite stökigt privat och på jobbet, men ingenting som går att handskas med.

Det enda kruxet är att bebben inte vänt på sig, så vi var på vändningsförsök idag på KS, men han var inte ens nära att snurra runt. Så det blir snitt nästa fredag. Nu känns det overkligt och galet nära, men det är väl bara att hänga med tåget som går, spännande.   Hur går det för dig, du börjar jobba snart eller? :)

Svar på tråden Ingen ÄL trots Pergotime... orolig :-( kan sprutor funka?